کد خبر: ۱۹۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر وزارت نیرو:
خمین- رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر وزارت نیرو گفت: کشور ظرفیت بالایی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر دارد و تحول در اقتصاد انرژی‌های تجدیدپذیر را دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود کمانی ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح اولین خط تولید سلول‌های خورشیدی در شهرستان خمین، با بیان اینکه وابستگی به انرژی خورشیدی برای کشور آسیب زاست، اظهار کرد: احداث ۱۰ هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر در وزارت نیرو در حال پیگیری است، در حال حاضر ۹۰۰ مگاوات تولید انرژی تجدیدپذیر در کشور انجام می‌گیرد و باید ظرف ۴ سال به ۱۰ هزار مگاوات برسیم.

وی ادامه داد: وزارت نیرو از این حوزه در حال حمایت است و برای قبل از پیک ۱۴۰۱ به دنبال ایجاد ۵۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر هستیم.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق تصریح کرد: کشور پتانسیل بالایی دارد و بیش از ۱۰۰ هزار مگاوات ظرفیت انرژی خورشیدی و ۴۰ هزار مگاوات انرژی بادی دیده شده است که می‌توان جایگاه ویژه ای را در این حوزه در اختیار داشت، همچنین استفاده از نخبگان فعال در این صنعت بسیار اهمیت دارد.

کمانی با بیان اینکه در رتبه تاریخی و مهمی در بحث انرژی کشور قرار داریم، اظهار کرد: در دهه ۷۰ جمعی از دانشمندان ایران را در بین ۵ کشور بزرگ در بین تولیدکنندگان توربین قرار دادند و شرکت مانا انرژی پاک می‌تواند منشایی برای تولید سلول‌های خورشیدی باشد.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق در پایان بیان کرد: در اقتصاد انرژی‌های تجدیدپذیر به دنبال ایجاد تحول هستیم و مدل‌های مختلف برای عقد قرارداد ایجاد می‌کنیم که شامل قرار داد با حوزه صنعت، صادرات برق تجدیدپذیر و استفاده از انرژی تجدید پذیر برای رمز ارزها می‌شود و منابعی برای خرید برق از این نیروگاه‌های کوچک و پشت بامی دیده شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار