کد خبر: ۱۹۲۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
امام جمعه ساوه:
ساوه - امام جمعه ساوه گفت: ۹ دی نماد حیات و آگاهی ملت ایران در عرصه سیاسی است و زنده نگه داشتن این روز باعث می‌شود که در برابر فتنه‌های احتمالی آگاه، بیدار باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه ساوه با اشاره به هفته ثبت احوال گفت: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، شناسنامه واقعی است که در قیامت ما را با آن شناسنامه می‌شناسند. سخن اهل بیت (ع) است اگر قابلیت داشته باشید ما آماده‌ایم شما را به عنوان فرزندی قبول کنیم. قرآن کریم ابراهیم خلیل را به عنوان پدر ما معرفی کرد. ما می‌توانیم فرزند ابراهیم خلیل و فرزند پیامبر اکرم (ص) باشیم این شناسنامه دیگر با مردن از بین نمی‌رود. و این سجل و شناسنامه تا قیام و قیامت با ماست. این ارث یک ارث معنوی است. در این نوع ارث دیگر مورث نمی میرد بلکه وارث خود را می میراند یعنی هوای نفس و شهوت و خود پرستی خود را می میراند تا زنده واقعی شود.

وی افزود: اگرچه اطلاعات ثبت احوال برای شناسایی هموطنان و برنامه ریزهای گوناگون ضروری است. ثبت احوال و شناسنامه هویت یک شخص را مشخص می‌کند و آمار ثبت احوال برای برنامه ریزی بسیار خوب است. در آمار ۸ ماهه امسال ثبت احوال ساوه بیشترین اسماً مبارک مثل ابوالفضل، امیرعلی، امیرعباس، امیرحسین، علی، فاطمه، زهرا، زینب است این فرهنگ بسیار خوبی است باید این فرهنگ در جامعه ترویج شود که شاهد برکات آن در جامعه باشیم.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: متأسفانه آمار طلاق در ساوه نگران کننده است تقریباً از هر ۳ ازدواج یک طلاق داریم. نشانه از هم پاشیدگی نظام خانواده است. باید احساس خطر کنیم برای استحکام خانواده باید برنامه ریزی شود، اولیا عزیز تربیت فرزندان فقط بحث تغذیه جسمی نیست باید تغذیه روحی آنها نیز باید مورد توجه قرار گیرد. هزینه کردن برای تربیت دینی بچه‌ها و آشنا کردن جوانان خود به نظام خانواده یک نوع سپرده گذاری است.

حجت الاسلام جعفر رحیمی گفت: متأسفانه بخشی از چالش‌های خانواده‌ها بخاطر چشم هم چشمی‌ها است، آیا نظام خانواده و توجه به مؤلفه‌های آن از حقوق شهروندی نیست که آقایان شعار می‌دهند. حقوق شهروندی یعنی اجازه ندهیم بنیان خانواده متلاشی شود، جوان ما دغدغه اشتغال نداشته باشد، مقدمات ازدواج جوانان فراهم شود، حقوق شهروندی یعنی فکر بیماران معتاد باشیم. شعار و جلسات مکرر مشکل را حل نمی‌کند. عزم و اقدام جهادی راه برون رفت و درمان مشکلات است.

وی افزود: کدام حقوق شهروندی گفته خانواده معتاد باید گرسنه بماند؟ کدام حقوق شهروندی اجازه می‌دهد سیستم مریض بانکی پدر مردم را در بیاورد. در قرآن ربا خواری اعلام جنگ با خداوند است. چرا بعضی‌ها از گزینه نظامی آمریکا می‌ترسند در حالی که آمریکا هیچ غلطی نتوانسته و نخواهد توانست. اما گزینه نظامی قرآن خطرناک است. کدام حقوق شهروندی اجازه می‌دهد بانک در حق سرمایه‌گذار اجحاف کند براساس مبانی دینی اگر بانک در سود شریک است باید بانک نیز جوابگوی ضرر احتمالی باشد. مجلس و دولت باید در این راستا برنامه اصلاحی داشته باشند.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به حماسه ۹ دی گفت: در آستانه ۹ دیماه هستیم یکی از ایام الله انقلاب اسلامی، این روز یکی از روزهای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است. در این روز ملت ایران توانستند در سایه ولایت با بصیرت، همدلی، وحدت در مقابل یک فتنه بزرگ و یک جریان باطل بایستند و پیروز میدان باشند.

وی افزود: تلاش برای بقای ۹ دی صرفاً تلاش برای زنده نگه داشتن یک خاطره نیست. ۹ دی نماد حیات و آگاهی ملت ایران در عرصه سیاست است و زنده نگه داشتن آن به این است که امروزه نیز در برابر فتنه‌های احتمالی آگاه و بیدار و روشن باشیم. مسئله فتنه از اول تاریخ وجود داشته است. حضرت علی (ع) در خطبه‌های متعدد از فتنه سخن گفته است و پرده از روی فتنه‌ها برداشته و از علل و عوامل آن سخن گفته است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: آن گاه که آتش‌های فتنه در جامعه بر افروخته می‌شود خودی و غیر خودی، کوچک و بزرگ زن و مرد، پدر و پسر، مراد مرید، عالم و جاهل، از یکدیگر شناخته نمی‌شوند. شناخت ابعاد وسیع و گسترده فتنه، قانون‌گرایی، تبعیت از علمای ربانی و حمایت امت از رهبری و ترویج سبک زندگی اسلامی اقداماتی است که در جهت ایمن بودن از عواقب فتنه است.

حجت الاسلام رحیمی گفت: سران فتنه در سال ۱۳۸۸ به خاطر نادیده گرفتن خط قرمزها و فاصله گرفتن از منویات رهبری مقابل مردم و نظام قرار گرفتند اما تعجب از افرادی است که عبرت نمی‌گیرند و خود را با سران فتنه به جامعه معرفی می‌کنند. در خطبه ۱۸۷ نهج البلاغه یکی از مهمترین راه خروج از فتنه را پیروی از رهبری دینی معرفی می‌کنند. هرگز از اطراف پیشوای خود پراکنده نشوید که سرانجام، خویشتن را به موجب اعمال خود نکوهش خواهید کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار