کد خبر: ۱۹۲۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۳
دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛
رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر و به خصوص در ماه‌های گذشته همواره در حال تلاش به منظور نشان دادن آمادگی خود برای حمله و تجاوز نظامی به ایران بوده، ولی بر اساس نظرات کارشناسان داخلی خود و همچنین کارشناسان بین‌المللی حتی در دراز مدت نیز از چنین توانی بی‌بهره است.

اذعان صهیونیست‌ها به ناتوانی در حمله نظامی به ایران/ قدرت بازدارندگی ایران مرهون تجربه دفاع مقدس استگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: در شرایطی که رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر به شدت در تلاش برای نمایش افزایش میزان توان و آمادگی خود برای حمله نظامی و تاسیسات هسته‌ای ایران است، ولی وضعیت منطقه خاورمیانه و شرایط امروز هر دو کشور ایران و اسرائیل نشان دهنده عدم توانایی این رژیم برای چنین حمله‌ای حتی در بلند مدت به ایران است.

البته ناگفته نماند که مقامات رژیم صهیونیستی چند ماه گذشته بودجه عظیم و قابل توجه یک و نیم میلیارد دلاری را برای تقویت ارتش این کشور به منظور حمله نظامی به ایران را تصویب کرده بودند. اما با این حال قدرت نظامی قابل توجه ایران در کنار وسعت و سرزمین پهناوری که کشور ما دارد چنین کاری برای برای کشوری، چون اسرائیل بسیار دشوار و حتی غیرممکن کرده است.

اما در چنین شرایطی همچنان شاهد هستیم که نه تنها مقامات مختلف رژیم صهیونیستی چیزی از لفاظی‌های خود پیرامون قصد و برنامه آن‌ها برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران کم نکرده‌اند بلکه با هیجان و با استفاده از فضای رسانه‌ای که در اختیار خود دارند همچنان به زعم و باور خود در این مسیر رو به جلو حرکت می‌کنند.

در این میان شبکه ۱۱ تلویزیون اسرائیل نیز حتی در گزارشی که پخش کرده است نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی را برای حمله‌ای وسیع و گسترده به خاک ایران و هدف قرار دادن مراکز و تاسیسات هسته‌ای کشور ناتوان ارزیابی کرده بود. در این گزارش به وضوح و بر اساس اسناد و مدارک و نظرات کارشناسان و اهل فن ارتش اسرائیل دست کم در کوتاه مدت و در آینده‌ای نسبتا نزدیک به هیچ عنوان از پتانسیل لازم و کافی برای حمله‌ای نظامی به ایران برخوردار نیست.

از طرف دیگر بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، اسرائیل چند وقتی است که درخواست خرید هواپیما‌های سوخت‌رسان را به آمریکا داده تا با تهیه این هواپیما‌ها دستش برای اقدام نظامی احتمالی علیه ایران بازتر شود. این روزنامه نوشته «بنی گانتز» وزیر دفاع اسرائیل در سفر اخیر خود به آمریکا خواستار تحویل گرفتن هواپیما‌های سوخت‌رسان از این کشور شده، ولی به گفته مقامات وزارت دفاع ایالات متحده، آمریکا زودتر از ماه‌‍‌های پایانی سال ۲۰۲۴ نمی‌تواند این هواپیما‌ها را به اسرائیل تحویل بدهد.

بر این اساس از آنجایی که نقش هواپیما‌های سوخت‌رسان در سوخت‌گیری هواپیما‌های جنگنده به دست‌یابی به هدف‌های دور دست بسیار مهم و حیاتی است اگر اسرائیل نتواند به چنین هواپیما‌هایی دست پیدا کند کارش برای رسیدن به ایران و هدف قرار دادن نقاط و مراکز موردنظر خود در خاک کشورمان بسیار سخت و دشوار خواهد شد.

ضمن اینکه در صورتی که هواپیما‌های آن بتواند وارد حریم هوایی کشور شوند به هیچ عنوان سوخت کافی را برای بازگشت به اسرائیل در اختیار نخواهند داشت. همین امر نیز موجب از دست رفتن تمامی هواپیما‌هایی می‌شود که در این حمله حضور دارند و قطعا تحمل چنین خسارت و هزینه‌ای از توان و عهده اسرائیل خارج است و به همین علت نیز تا زمانی که آمریکا هواپیما‌های سوخت‌رسان را به اسرائیل تحویل ندهد، اساسا طرحی و اجرای چنین حمله‌ای محال و یا بسیار دور از واقعیت است.

از طرف دیگر به دلیل وسعت بزرگ ایران و پراکندگی مراکز و تاسیسات هسته‌ای در کشورمان اسرائیل برای موفقیت در حمله خود نیاز دارد تا حمله‌ای وسیع و گسترده به تمامی نقاط و مراکز هسته‌ای کشور داشته باشد که این امر هم با توجه به قدرت و توان نیرو‌های مسلح ایران شامل سپاه و ارتش تقریبا غیرممکن و محال است.

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که ایران با توجه به تجربه‌ای که از دوران هشت سال دفاع مقدس پیدا کرده و با دکترین نظامی خود که مبتنی بر افزایش قابل توجه و خیره کننده توان بازدارندگی در برابر قدرت‌های سلطه‌گر منطقه و فرامنطقه‌ای است و با افزایش توان نظامی خود بخصوص در حوزه موشکی و استفاده و به کارگیری پهپاد‌های نظامی و عملیاتی و برخورداری از سازمان رزم بسیار بزرگ، باتجربه و مجهز، به خوبی خود را برای روزی که اشتباهی از کشوری، چون اسرائیل یا آمریکا سربزند آماده کرده تا پاسخی دندان‌شکن به تجاوزکاری آن‌ها بدهد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار