کد خبر: ۱۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
یکه زارع خبر داد:
خط تولید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با موتور TU۳ ساخت داخل در گروه صنعتی ایران خودرو آغاز شد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از نسیم؛یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو امروز در مراسم آغاز به کار خط تولید این خودرو گفت: پژو باید بداند تنها در صورتی می‌تواند مجدد به بازار ایران بازگردد که در صنعت خودروی ایران سرمایه‌گذاری کند.
 
وی در مراسم آغاز تولید پژو 206 تیپ 2 با موتور ساخت داخل از ارائه اولین پلتفرم ایران خودرو با قوای محرکه به زودی خبر داد و گفت: اگرچه در دولت قبل قرار بر این بود که یکهزار میلیارد تومان به هر یک از خودروسازان داده شود اما متاسفانه این وعده هیچگاه محقق نشد و خودروسازان با مشکلات ناشی از تحریم در کنار کمبود منابع دست و پنجه نرم می‌کردند.
 
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: هم اکنون روزانه دو هزار و 400 دستگاه تا دو هزار و 500 دستگاه خودرو کامل تولید می شود و برای اولین بار نیز واحد فروش به بخش تولید سفارش محصول می دهد.
 
وی تصریح کرد: به غیر از خودروی دنا که چند روز دیگر افتتاح می شود، عقب ماندگی در تولید وجود ندارد و میزان جریمه تاخیر نیز به شدت کاهش یافته است به نحوی که امسال یک پنجم سال گذشته جریمه تاخیر پرداخت کنیم.
 
مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو همچنین به برگشت دوباره شرکت‌های خارجی خودروساز نظیر پژو، سوزوکی، رنو اشاره کرد و گفت: ما به هیچ وجه حاضر نیستیم با رویه‌های قبلی با این شرکت‌ها همکاری کنیم.
 
وی افزود: این شرکت‌ها باید برای همکاری با ایران در صنعت خودروسازی کشور سرمایه گذاری کنند و با یک شرایط جدید اقدام به انعقاد قرارداد با شرکت‌های خودروساز نمایند.
 
یکه زارع اضافه کرد: در نهایت ارز مورد نیاز خود را از محل صادرات تأمین خواهیم نمود تا در آینده بدون هیچ مشکلی به تولید خود ادامه دهیم.
 
براساس این گزارش؛فرآیند داخلی سازی موتور «موتور تی.یو3» در یکی دو سال اخیر شکل گرفته و این موتور که قبلا به صورت کامل از خارج وارد می‌شد، در خطوط تولیدی موتورسازی ایران خودرو به تولید رسیده است. برای داخلی سازی «موتور تی.یو3» که کم مصرف بودن از ویژگی‌های اساسی آن به شمار می‌رود، سالن ماشین کاری دانوبات که قبلا موتور ایکس.یو.7 را تولید می‌کرد، تغییر کاربری پیدا کرد.

این موتور که نمادی از همکاری گسترده ساپکو  و تمام واحدهای ایران خودرو به شمار می رود، روی خودرو 206 تیپ2 نصب می شود. سیستم الکترونیک، میل لنگ، میل سوپاپ، فلایویل و قطعات مختلف موتور تی.یو3 توسط سازندگان داخلی تامین می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: خودرو ، پژو ، 206 ، ایران ، پلتفرم ، صنعتی
نام:
ایمیل:
* نظر: