کد خبر: ۱۹۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
نشست معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با معاونین سازمان‌های تعاونی بنیاد با موضوع بررسی وضعیت املاک و دارایی‌های سرمایه‌ای شرکت‌ها و مراکز تابعه بنیاد، روز سه‌شنبه ۷ دی‌ماه ۱۴۰۰ در سالن جلسات ساختمان مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست با تأکید بر اینکه میزان املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران باید شفاف شود، گفت: مجموع دارایی‌های متعلق به خانواده شاهد و ایثارگر شامل اموال متعلق به بنیاد و اموال خانواده شهدا در قالب سهام در برخی شرکت‌ها می‌شود اما آمار دقیقی از اموال وجود ندارد.
وی ادامه داد: پرونده‌های بازی در مورد برخی املاک وجود دارد ضمن اینکه میزان گردش مالی مجموعه شرکت‌های اقتصادی شفاف نیست و باید به‌روشنی احصا شده و سازمان املاک بنیاد باید آمار دقیقی از دارایی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه کند.
معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: کلیه حاضران در این جلسه، در سمت‌هایی هستند که از دارایی‌های بنیاد اطلاع دارند و می‌توانند گزارشی از املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه و اگر برنامه و طرحی هم دارند، عنوان کنند. ما با برخی شرکت‌ها مواجه هستیم که تمامی مدارک آنها در اختیار سازمان اموال و املاک نیست که ضرورت دارد هر چه زودتر شفاف‌سازی و تعیین تکلیف شوند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: هم اکنون دارایی‌هایی در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد و باید کاری کنیم که این دارایی زاینده باشد. ما وظیفه امانت‌داری و ارتقای املاک و اموال بنیاد را بر عهده داریم. باید به فکر آینده باشیم و از اموال بنیاد شهید و امور ایثارگران در جهت خدمت‌رسانی به ایثارگران استفاده بهینه و محافظت کنیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز ضمن ابراز خشنودی از برگزاری این نشست گفت: این جلسه بسیار حائز اهمیت و استراتژیک است و باید تداوم داشته باشد تا وضعیت املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران مشخص شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شکری با بیان اینکه اموال بنیاد باید سامان‌دهی شود، تصریح کرد: بهره‌برداری از املاک بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در راستای منافع خانواده معظم شهدا و ایثارگران باشد.
حاضران در این نشست در ادامه به بحث و تبادل‌نظر در خصوص موضوعات مشترک پرداختند.
در این نشست، طاهر موهبتی معاون توسعه مدیریت و منابع، محسن فرج‌اللهی مدیرعامل سازمان اموال و املاک کوثر، علی دستجردی مدیرعامل سازمان مجتمع‌های فرهنگی سیاحتی کوثر، ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، حجت‌الله امانی رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل مؤسسه فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار، رضا چلداوی رئیس دانشگاه شاهد و ایرج عربی مدیرعامل شرکت متد حضور داشتند.
انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار