کد خبر: ۱۹۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره):
ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) گفت: نام گذاری ۱۳ دی‌ماه به عنوان روز جهانی مقاومت نشان از وحدت، انسجام و یکپارچگی ملت ایران دارد.

حسن مروتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهادت هنر مردان خداست؛ به راستی شهادت همان حیات عند الربّ است که نقطه پایانی معراج بشریت بوده و جز خالص شدگان درگاه الهی کسی به آن راه نخواهد یافت. دو سال از پرواز عاشقانه یک دلداده به سوی معشوق گذشت.

وی تصریح کرد: فرشته ای زمینی به آرزوی دیرین خود رسید و هم سفره ملائک آسمان شد تا ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸، روزی جاودان و ماندگار در تاریخ ایران بزرگ اسلامی بماند.

رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) خاطرنشان کرد: مظلومیت و خون به ناحق ریخته سیدالشهدای جبهه مقاومت، همچون عاشورای ارباب بی کفنش، جهانی را به سوگ نشانیده و عطر معنویت و روحانیتی بی نظیر را در فضای حیات انسانی منتشر ساخته است.

مروتی اضافه کرد: بی تردید نام گذاری ۱۳ دی ماه همزمان با سالروز شهادت مالک اشتر جهان اسلام سردار دل ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان روز جهانی مقاومت نشان از وحدت، انسجام و یکپارچگی ملت فهیم و شهیدپرور ایران و امت اسلامی در جهت خنثی سازی توطئه های دشمنان قسم خورده این نظام مقدس خصوصاً استکبار جهانی، آمریکای جنایتکار و صهیونیست دارد.

وی بیان کرد: حاج قاسم زنده است و زنده خواهد بود چرا که لحظه‌ لحظه عمرش را در پی سربلندی اسلام و ایران و دفاع از حریم حرم صرف کرد و در همین راه به فیض عظیم شهادت رسید.

رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) ادامه داد: او متعلق به بشریت است و معمای عشقش، راز سر به مُهری است که تنها قرآن از آن رمز گشایی می فرماید: اِنّ الّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الّصالِحاتِ سَیَجعَلُ لَهُمُ الرَّحمنُ وُدّا: کسانی که ایمان آوردند و اعمال صالح انجام دادند، خدای مهربان برای آنها محبتی در دل ها قرار خواهد داد.

مروتی عنوان کرد: حاج قاسم عزیز با تو عهد می بندیم که قطره قطره خون پاکت، شاخصی باشد که راه را گم نکنیم تا مبادا لحظه ای از راه سبز امامت و ولایت و راه سرخ شهادت جدا شویم؛ کوردلانه تو را شهید کردند تا صدای جهانی که عاشقانه دلاوری هایت را می‌سرود خاموش شود و تصویر پر صلابت چشم هایت که با خشم به دشمنان می‌نگریستی از بوم ذهنشان پاک شود، ای ننگ بر خیال های باطلشان.

وی اظهار کرد: صدای ماندگارت طنین روح و جان دوستدارانت شده است: ما ملت امام حسینیم... ما ملت شهادتیم و تصویر لبخندهای مهربانت، دست جدای از پیکرت و انگشتری عقیق در خون آغشته ات تا ابد در ذهن‌ها حک شده است.

رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) تصریح کرد: چه خوب تعبیر شد آیه تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ تو عزیزتر شدی و دشمنانت که دشمنان قسم خورده اسلام هستند، به اراده خداوند در چشم جهان خوار و ذلیل شدند.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار