کد خبر: ۱۹۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
رئیس هیات عامل ایمیدرو از تولید آزمایشی شمش طلای هیرد تا ۲ هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وجیه الله جعفری، در نشست با استاندار خراسان جنوبی و مسئولان استانی با اشاره به اینکه شواهد حاکی از وجود ذخایر بسیار مطلوبی در استان خراسان جنوبی دارد، گفت: البته باید به قطعیت برسیم تا بتوانیم میزان ذخایر را اعلام کنیم. تاکنون 7 پهنه اکتشافی با مساحت 25 هزار کیلومتر مربع خاتمه یافته و 22 تارگت معدنی شناسایی شده است.

وی افزود: از تعداد تارکت های معدنی شناسایی شده، 17 محدوده ثبت شده، 5 پروانه اکتشاف و 2 گواهی کشف صادر شده است. همچنین، این استان 8 پروانه اکتشاف دارد که حدود220 کیلومتر مربع با ذخایری از آهن، سرب و روی، طلا، مس و زغال سنگ به دست آمده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه در استان خراسان جنوبی، 216 معدن کوچک مقیاس غیر فعال داریم، گفت: تاکنون 22 معدن فعال شده و امسال نیز 20 معدن فعال می شود. پیش بینی شده با فعال سازی کل معادن، حدود 2.8 میلیون تن به ذخایر قابل بهره برداری این استان افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوجک مقیاس در حال تدوین بسته های سرمایه گذاری است تا سرمایه گذاران با استفاده از این بسته، بتوانند نسبت به فعال سازی معادن اقدام کنند. البته تولید آزمایشی شمش طلای هیرد نیز تا 2 هفته آینده آغاز خواهد شد.

طرح طلای خونیک در مرحله سرمایه گذاری

امیر طاهرزاده، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در این نشست با بیان اینکه پیش بینی شده تا پایان سال آینده، 3 محدوده فلزی در استان خراسان جنوبی شناسایی شود، گفت: در جوار معدن هیرد، تا پایان سال آینده، 30 هزار متر حفاری توسط این شرکت صورت می گیرد که 40 درصد آن در نیمه دوم امسال و سال آینده انجام می شود.
وی ادامه داد: مزایده محدوده طلای خونیک برگزار و سرمایه گذار آن مشخص شد. این طرح، ظرفیت تولید 200 کیلوگرم طلا را دارد. با این روند، خراسان جنوبی می تواند به عنوان یکی از قطب های تولید طلا در کشور شود.

طاهر زاده گفت: عملیات اجرایی احداث پایگاه امداد و نجات با سرمایه گذاری 86 میلیارد تومان در منطقه طبس آغاز شده است. قرارداد استخراج بلوک 6 پروده 4 طبس را با شرکت زغال سنگ طبس منعقد کردیم که می تواند 300 هزار تن به ظرفیت زغال سنگ خام منطقه اضافه کند.
وی ادامه داد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی برای نیمه دوم امسال 30 میلیارد تومان و برای سال آینده 60 میلیارد تومان بودجه برای بخش اکتشاف استان خراسان جنوبی اختصاص می دهد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار