کد خبر: ۱۹۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
ایسنا/کرمان آئین افتتاحیه بیست‌وهفتمین جشنواره ملی«شعر رضوی» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان و جمعی از شاعران از سراسر کشور در گلزار شهدای کرمان و در جوار مرقد مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

به گزارش ایسنا محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در این مراسم ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت مقام مادر و روز زن، بیان کرد: مکان افتتاحیه این رویداد، متعلق به شهدا و آمیخته با نام شهید سلیمانی است که یکی از ویژگی‌های او ارادت به حضرت فاطمه(س) و عشق او به مقام مادر است و امیدواریم در راستای پیروی از مکتب او بتوانیم قدردان مادران به ویژه مادران و همسران شهدا باشیم.

علیزاده ادامه داد: شهید سلیمانی افتخار خادمی امام رضا(ع) را داشتند و امیدواریم ما نیز در این راستا رهرو صادقی باشیم و بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌هایی که در عرصه شعر و ادب وجود دارد، در جهت ترویج فرهنگ منور رضوی گام برداریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته این رویداد به دلیل وجود کرونا به صورت مجازی برگزار شد، تصریح کرد: فراخوان بیست‌وهفتمین جشنواره ملی«شعر رضوی» از حدود شهریور ماه ۱۴۰۰ اعلام شد و شاعرانی از سراسر کشور در این مراسم شرکت کردند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، از برگزاری کارگاه تخصصی شعر و محفل شعرخوانی در جریان این رویداد خبر داد و گفت: در اختتامیه بیست‌وهفتمین جشنواره ملی«شعر رضوی» که سوم بهمن ماه و همزمان با میلاد حضرت(س) برگزار می‌شود، برنامه بزرگداشت شاعر برجسته، خواجوی کرمانی نیز برگزار خواهد شد.

علیزاده افزود: جشنواره ملی شعر رضوی دارای پیشینه بسیار و یکی از ریشه‌دارترین و فراگیرترین جشنواره‌های ملی است که در حوزه شعر ارزشی و آیئنی توانسته است در جهت ترویج فرهنگ رضوی، ۲۷ دوره با حضور و مشارکت شاعران به کار خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه آثار ارزشمند این جشنواره در طول دوره‌های مختلف برگزاری آن، گنجینه غنی است که در دبیرخانه نگه‌داری می‌شود، افزود: بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) سعی کرده در حوزه‌های مختلف برای ترویج فرهنگ رضوی تلاش کند اما شعر ظرفیت و قدمت بیشتری دارد و امیدواریم شاهد برگزاری این جشنواره در دوره‌های بعد باشیم و سال به سال بر غنای آن افزوده شود.

در پایان این مراسم شاعران به خواندن اشعار خود پرداختند.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار