کد خبر: ۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
از سوی سازمان بورس:
سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز فعالیت صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری دانشگاه الزهرا­ (س) را صادر کرد.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)؛صندوق نیکوکاری دانشگاه الزهرا در اجرای ماده 28 و بند 6 ماده 7 قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذرماه 1384 و ماده 2 قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید به منظور تسهیل اجرای سیاست کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی مصوب 1388، با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار تحت شماره 34650 و شناسه ملی 14004410987 نزد مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.
 
این صندوق در اندازه کوچک و از نوع صندوق­ های در اوراق بهادار با درآمد ثابت و با پیش بینی سود 14 درصد سالیانه است که با حداقل 5 هزار و حداکثر 50 هزار واحد سرمایه گذاری یک میلیون ریالی است.
 
مدیر صندوق شرکت تامین سرمایه امین­(سهامی خاص)، مدیر اجرا دانشگاه الزهرا، ضامن نقدشوندگی صندوق شرکت سرمایه­ گذاری بهمن­(سهامی عام)، متولی شرکت مشاور سرمایه­ گذاری آوای آگاه­(سهامی­ خاص) و حسابرس صندوق موسسه حسابرسی رهیافت و همکاران است.
 
هر شخص نیکوکار می تواند با سرمایه گذاری در این صندوق ها، به سه روش در این امر خیرخواهانه شرکت کند.
 
در روش اول سرمایه گذار نیکوکار، اصل و در نتیجه تمام منافع حاصل از سرمایه گذاری خود را به امور نیکوکارانه صندوق اختصاص می دهد. در آن صورت گواهی سرمایه گذاری به نام دانشگاه الزهرا صادر و به شخص نیکوکار لوح تقدیر اعطاء می شود.
 
در روش دوم، سرمایه گذار نیکوکار تمام منافع حاصل از سرمایه گذاری خود در صندوق را به امور نیکوکارانه اختصاص می دهد. در آن صورت گواهی سرمایه گذاری به نام شخص نیکوکار صادر می شود.
 
در سومین روش، سرمایه گذار نیکوکار بخشی از منافع سرمایه گذاری خود در صندوق را(که سالانه بیش از حداکثر نرخ سود علی الحساب سپردۀ پنج ساله در سیستم بانکی کشور نخواهد بود)، به خود اختصاص داده و در صورتی که از سرمایه گذاری وی در صندوق، منافعی بیشتر به دست آید، مابقی منافع را به امور نیکوکارانه صندوق اختصاص می دهد که در آن صورت نیز گواهی سرمایه گذاری به نام شخص نیکوکار صادر می شود.
 
براساس این گزارش، از ابتدای تأسیس صندوق های نیکوکاری تا به حال، بازار سرمایه 8 صندوق نیکوکاری فعال را شاهد بوده که می توان به صندوق نیکوکاری پرسپولیس، صندوق نیکوکاری محبان نینوا، صندوق نیکوکاری رفاه کودک، صندوق نیکوکاری حافظ، صندوق نیکوکاری دانشگاه تهران، صندوق نیکوکاری دانشگاه الزهرا، صندوق یکم نیکوکاری آگاه و صندوق نیکوکاری بانک گردشگری اشاره داشت.
 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: