کد خبر: ۱۹۷۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: با اعلام هشدار نارنجی از سوی سازمان هوا شناسی، پایان هفته جاری برف و کولاک ارتفاعات استان قزوین را فرا می گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ قدرت اله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با اعلام این خبر اظهار کرد: بنا بر هشدار نارنجی  صادره از سوی سازمان هواشناسی، از صبح روز پنج شنبه ۷ ام الی  جمعه ۸ بهمن،  با ورود و گذر  یک سامانه سرد بارشی از سطح استان، شاهد بارش برف و باران در برخی مناطق استان و برف و کولاک  به همراه  باد شدید و مه گرفتگی در گردنه ها ، محورهای مواصلاتی و  نواحی  کوهستانی خواهیم بود.

همچنین به دلیل کاهش دما، در سطح جاده ها و راههای روستایی و گردنه های مرتفع، پدیده یخ زدگی و لغزندگی رخ خواهد داد و احتمال اختلال در تردد وجود دارد.

مهدیخانی تاکید کرد: مقتضی است هم استانی های محترم  هشدارهای صادره  را جدی  گرفته و از  تردد بی مورد درجاده ها و مسیرهای لغزنده و نیز صعود به ارتفاعات  خودداری  نمایند. به پرورش دهندگان دام و طیورنیز توصیه می شود نسبت به ذخیره سوخت کافی اقدام نمایند.

همچنین توصیه می شود نسبت به محکم سازی سازه های موقت و سبک و نیز داربستها اقدام نمایند.  علاوه بر این از ایمنی وسایل گرمایشی گاز سوز جهت جلوگیری از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن  اطمینان حاصل نمایند.

48

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار