کد خبر: ۱۹۷۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
با وجود امکان واکسیناسیون سراسری.
۷۶۰ هزار نفر از شهروندان مازندران واجد شرایط همچنان تمایلی به تزریق واکسن کرونا ندارند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران؛معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه براساس در تازه‌ترین به‌روزرسانی نرم‌افزار ماسک وزارت بهداشت پنج شهرستان عباس آباد، ساری، سوادکوه، رامسر و بابل در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند گفت: بر این اساس در روز‌های اخیر شاهد افزایش بستری بیماران مبتلا به کرونا و افزایش پنج برابری مراجعه سرپایی بیماران در بیمارستان‌های استان هستیم.


دکتر اویس افزود: با ادامه این روند دو تا سه هفته آینده میزان بستری بیماران مبتلا به کرونا و میزان فوتی‌ها در استان افزایش خواهد یافت.


او ادامه داد: برای عبور از بحران اُمیکرون برنامه راهبردی تداوم واکسیناسیون کرونا، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک اجرا می‌شود.


دکتر اویس با اشاره به اینکه ۳۵ درصد جمعیت استان تا امروز موفق به تزریق دُز یک، دو و سه واکسن کرونا شده اند گفت: براساس هدف گذاری متاسفانه ۲۵ درصد مردم برای تزریق واکسن مراجعه نکرده اند و از برنامه عقب هستیم.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد :هم اکنون ۷۶۰ هزار مازندرانی تمایلی به تزریق واکسن کرونا ندارند و این افراد در معرض بیماری خطرناک و حتی مرگ و میر قرار دارند.

 

او درباره تعلل در تزریق واکسن کرونا هشدار داد و افزود: واکسن گریز‌هایی که تمایل به دریافت واکسن ندارند باید بدانند که در معرض جدی خطر مرگ قرار دارند.


دکتر اویس با بیان اینکه کمبود واکسن کرونا در استان نداریم، از تمامی افرادی که تاکنون واکسن کرونا را دریافت نکرده اند خواست حتما در مراکز تزریق واکسیناسیون حضور یابند و واکسن را تزریق کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار