کد خبر: ۱۹۷۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
امام جمعه قزوین:
قزوین - امام جمعه قزوین گفت: مسئولین تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم از جمله مشکلات معیشتی و اقتصادی به کار بسته اند و ما نیز از آنها می‌خواهیم به رفع این مشکلات سرعت ببخشند.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد اظهار کرد: نشر مطالب اهل بیت باید در دستور کار همه قرار بگیرد و باید تلاش کنیم مبشر معارف اولیای خدا باشیم.

وی با اشاره به حدیثی از امام محمدباقر (ع) افزود: دل انسان مؤمن مأمن خوبی‌ها است و انسان مؤمن در دل خود به طرف نیکی‌ها میل داشته و اهل خبر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سالروز رحلت آیت‌الله قاضی طباطبایی عنوان کرد: علمای بزرگی همچون علامه طباطبایی از برکات وجودی این عالم بزرگ بهره بردند و به دست این عالم بزرگ عرفا و علمای بزرگی که در اسلام منشأ خیرات و برکات بوده‌اند تربیت شده‌اند.

وی با اشاره به سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی تأکید کرد: امام (ره) در شرایطی بعد از سال‌ها تبعید به کشور بازگشتند که ایستادگی در برابر شیطان بزرگ آمریکا و دست نشانده او محمدرضا شاه و پیروزی بر او در ذهن خیلی‌ها نمی گنجید.

امام جمعه قزوین بیان کرد: استقبال مردم ما از امام در سال ۵۷ در دنیا بی نظیر بود و دنیا از این اتحاد و همدلی متعجب شد.

وی عنوان کرد: باید قدر این انقلاب و دستاورد بزرگ را بدانیم و اجازه ندهیم شیطان با تلاش‌های خود در بین این ملت تفرقه و از هم گسیختگی ایجاد کنند.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: دشمن بر سر راه مسئولین و ملت ایران خلل ایجاد می‌کند و بعد سعی می‌کند این خلل و موانع را به ناکارآمدی مدیران انقلاب منصوب کند در حالی که مدیران این کشور تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به مردم به کار بسته‌اند.

وی تصریح کرد: مسئولین تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم از جمله مشکلات معیشتی و اقتصادی به کار بسته‌اند و ما نیز از آنها می‌خواهیم به رفع این مشکلات سرعت ببخشند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: انقلاب ملت ایران قبل از اینکه در صحنه میدانی ظهور کند در درون مردم بروز پیدا کرد و انقلاب اسلامی را ابتدا باید یک انقلاب درونی دانست.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه رجب گفت: ماه‌های رجب و شعبان انسان را برای درک و فهم ماه رمضان آماده می‌کند و در معنای اصلی ماه رمضان یک دانشگاه و ماه رجب و شعبان دبیرستان برای انسان مؤمن محسوب می‌شود.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: در اسلام آرزومندی چیز خوبی نیست و رغائب در لیله‌الرغایب یعنی شبی که انسان چیز مرغوب و بهترین‌ها را از خدا درخواست می‌کند.

وی افزود: در این شب باید از خدا بهترین خواسته‌ها از جمله معرفت توحیدی، ولایت علی (ع) و عمل به قرآن را بخواهیم.

آیت الله عابدینی تأکید کرد: تیم مذاکره کننده ما از نخبه‌های انقلابی هستند و منظور از مذاکره با آمریکا در شرایط امروز از سوی تیم مذاکره کننده دفع شر، سلب بهانه از آمریکا و مواخذه آنها است.

امروز مردم یمن از مردم مظلوم اما مقتدر دنیا هستند و بر اساس همین اقتدار می‌بینیم که مستکبران دنیا را تهدید می‌کنند و مردم ما هم امروز بعد از نماز جمعه حمایت خود را از این مردم مظلوم مقتدر اعلام می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی را که به همت جوانان این کشور صورت گرفت را باید تبریک بگوییم و از مدیران و مسئولین کشور بخواهیم که حمایت خود را از ورزش کشور بیشتر بکنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار