کد خبر: ۱۹۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تشریح و تبیین دستاوردهای انقلاب به ویژه پیشرفت‌های به دست آمده در حوزه زیرساخت‌های علمی و امنیت حاکم بر کشور در دستور کار تمامی نهادها و دستگاه‌ها قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری غلامعلی حیدری ظهر امروز در نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه فجر استان گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در چهار دهه اخیر تمام توان و عوامل خود را برای تشدید فشارها به ویژه فشارهای اقتصادی بر نظام جمهوری اسلامی به کار گرفته‌اند و راهبرد آن‌ها نیز ناامید کردن مردم از انقلاب است.

 استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: دشمن می‌کوشد تا با تشدید فشارهای اقتصادی، بحرانی نشان دادن فضای کشور، کم‌ارزش جلوه دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی، بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به انقلاب و نظام، تطهیر حکومت فاسد و دیکتاتور پهلوی، عصبانی کردن مردم، مشروعیت‌زدایی و مقبولیت‌زدایی از انقلاب و ایجاد شک در کارآمدی نظام دینی و همچنین سلامت مسئولان خدمتگزار، راهبردها و برنامه‌های خود را به نتیجه برساند از این رو باید در فرصت مناسبی چون سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی به شکلی منسجم و هدفمند دشمن را از اهدافش دور کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مداحان و تاکید ایشان بر جهاد تبیین یادآور شد: لازم است جهاد امیدآفرینی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی جدی گرفته شود.

مراسم دهه فجر یک برنامه تشریفاتی نیست

وی با بیان اینکه مراسم دهه فجر یک برنامه تشریفاتی نیست و یک پدیده استثنایی، موثر و با اهمیت برای جهانیان به شمار می‌رود، گفت: این موضوع باید به درستی برای همگان بیان شود و گام‌های علمی و عملی مناسبی برداشته شود تا شاهد حضور پررنگ مردم در برنامه‌های دهه فجر باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید با تمام ظرفیت برای تحقق فرمان‌های مقام معظم رهبری تلاش کنند، افزود: دستگاه‌هایی که بدنه آن‌ها مردمی‌تر است وظیفه سنگین‌تری بر عهده‌ دارند و ضروری است تشریح و تبیین دستاوردهای انقلاب به ویژه پیشرفت‌های به دست آمده در حوزه زیرساخت‌های علمی و امنیت حاکم بر کشور در دستور کار تمامی نهادها و دستگاه‌ها قرار گیرد.

راه شهدا به شکلی هنرمندانه برای مردم تبیین شود

وی نقش شهدا در تحقق و صیانت از انقلاب اسلامی را یادآور شد و اظهار داشت: شهدا در این راه از جان خود گذشتند و ما امروز وظیفه تبیین این راه را بر عهده داریم و آن هم نه با کاری عادی و تکراری بلکه با به‌کارگیری روش‌های جدید همچون تبلیغ چهره به چهره و با استفاده از پیشکسوتان انقلاب و دوران دفاع مقدس و همچنین به شکلی هنرمندانه و با ارائه محتوای غنی و علمی تا بتوان این وظیفه را ایفا کرد.

حیدری در ادامه لزوم تبیین گام دوم انقلاب اسلامی را نیز متذکر شد و گفت: مردم صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند از این رو برای حضور موثر جوانان، اصناف، کسبه و بازاریان، دانشجویان و دانشجویان و دیگر اقشار مردمی در برنامه‌های دهه فجر برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود به گرفتاری‌های معیشتی مردم نیز اشاره و تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی در رفع مشکلات مردم اهتمام ویژه‌تری داشته باشند.

وی به دیدارهای مجموعه مدیریتی و مجمع نمایندگان استان با رییس‌جمهور و رییس مجلس شورای اسلامی در هفته اخیر اشاره کرد و افزود: در این دیدارها توجه به پیوست عدالت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مورد تاکید قرار گرفت که لازم است با تشریح این‌گونه اقدامات و برنامه‌ها برای مردم امیدآفرینی شود.

اختصاص ۸۰۰ میلیارد اعتبار به جاده بروجن_لردگان

حیدری پیگیری‌های انجام شده در راستای اصلاح برنامه‌های اجرایی ۱۴۰۱ و اختصاص اعتبارات باقی‌مانده از سال ۱۴۰۰ استان را نیز از جمله اقداماتی دانست که در ماه‌های اخیر به نتایج مطلوبی منتهی شده است و اظهار داشت: در نتیجه این پیگیری‌ها ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای باند دوم جاده بروجن به لردگان، لردگان به ایذه اختصاص یافت که عملیات اجرایی آن توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا دنبال خواهد شد.

استاندار افزود: اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای تامین آب شرب نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری، برقراری کریدور ارتباطی استان از طریق جذب منابع تهاتر نفت و دعوت از روسای بنیادهای سازندگی نیز از دیگر اقداماتی است که در این مدت پیگیری شده است و باید برای مردم بیان شود تا امیدها نیز میان آن‌ها تقویت شود.

وی با بیان اینکه همه ما از محرومیت‌ها در دوران قبل از انقلاب مطلع هستیم و شرایط امروز با آن دوران تفاوت بسیاری دارد، تصریح کرد: تهیه محتوا برای تبیین دستاوردها باید بر اساس همین تفاوت‌ها و به شکلی هنرمندانه و با ادبیات خاص هر قشر شکل بگیرد.

حیدری در خصوص مباحث اعتباری برنامه‌های دهه فجر نیز گفت: دستگاه‌های اجرای می‌توانند از اعتبارات بخش فرهنگی خود در این زمینه استفاده کنند و پیگیری برای اختصاص این اعتبارات از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز با سرعت انجام می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بر استفاده مطلوب از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی و فضای مجازی برای ارائه محتوا با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید کرد و یادآور شد: رسانه‌های گروهی و نوشتاری، صداوسیما و فعالان شبکه‌های اجتماعی نیز در مسیر تبیین اقدامی جهادی را انجام می‌دهند و بهتر است دستگاه‌های اجرایی محتوای مورد نیاز را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۳

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار