کد خبر: ۱۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
معاون وزیر نفت قیمت نفت طی ماه‌های آتی را 40 الی 45 دلار پیش بینی کرد و ضمن اشاره به اینکه نباید دچار این محاسبه نادرست شویم که به دلیل پایین بودن قیمت جایگاه و سهم خود را در بازار به دست نیاوریم، از مذاکره با هندی‌ها برای ورود به میدان فرزاد "ب" و ابراز تمایل کشورهای دیگر برای توسعه میادین نفتی خبر داد و گفت: میزان نفت روی آب کمتر از 10 میلیون بشکه است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از  ایسنا، رکن الدین جوادی، درباره افزایش ظرفیت تولید میادین نفتی فلات قاره، اظهار کرد:میزان ذخایر میادین شرکت نفت فلات قاره 100 میلیارد بشکه است و راه هایی در دنیای امروز وجود دارد که با سرمایه گذاری بتوان تولید بیشتر از این میادین را محقق کرد.
 
وی درباره سهم این میادین در میزان تولید در دوران پساتحریم تصریح کرد:100 میلیارد بشکه ذخایر نفتی فلات قاره معادل 15 درصد کل ذخایر نفتی کشور است و اگر بتوانیم ضریب بازیافت را به میزان یک درصد افزایش دهیم یک میلیارد بشکه به تولید اضافه خواهد شد، بنابراین فکر می‌کنم با برنامه ریزی درست می توانیم ظرفیت تولید فعلی را که کمتر از 500 هزار بشکه است به حدود 800 هزار بشکه برسانیم.
 
مدیرعامل شرکت ملی نفت در ادامه درباره وضعیت پایانه‌های نفتی خارگ برای دوران پسا تحریم، گفت:آمادگی کامل وجود دارد و عمده بازسازی‌ها انجام شده همچنین این آمادگی وجود دارد که ظرفیت به میزان پیش از تحریم برسد.
 
معاون وزیر نفت در پاسخ به اینکه پیش بینی شما از قیمت نفت در ماه‌های آتی چیست؟ گفت: نقل قول‌های متفاوتی در این زمینه وجود دارد و این نقل قول‌ها پیش فرض‌های متفاوتی نیز دارد چین اکنون در حال اتخاذ تمهیداتی است که بخشی از افت اقتصادی را با افزایش مصرف داخلی جبران کند، بنابراین نظریه‌های متفاوتی با توجه به زنجیره عرضه و تقاضا و مسائل مربوط به اقتصاد جهانی وجود دارد.
 
جوادی افزود:ارزیابی من این است که متوسط قیمت نفت کمتر از 40 الی 45 دلار نخواهد بود و اکنون قیمت صادراتی نفت ایران نیز در همین حدود است.
 
 

برچسب ها: پیش بینی ، وزیرنفت ، قیمت
نام:
ایمیل:
* نظر: