کد خبر: ۱۹۸۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
براساس نتایج هزار و ۵۹۴ آزمایش انجام شده در خراسان جنوبی طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۸۴ بیمار کرونایی جدید در این استان شناسایی شدند که کم‌سابقه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا شریف‌زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته براساس نتایج حاصل از هزار و ۵۹۴ آزمایش مولکولی و سریع تشخیص کرونا در این استان ۷۸۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

غلامرضا شریف‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۴۲۲ مورد آزمایش پی. سی. آر بوده که ۲۷۴ آزمایش مثبت اعلام شده و شامل ۲۴ بیمار بستری و ۲۵۰ مراجعه‌کننده سرپایی است.

وی اظهار داشت: همچنین هزار و ۱۷۲ آزمایش سریع در شبانه‌روز گذشته انجام شد که از این طریق هم ۵۱۰ مبتلا به کرونا شناسایی شدند و ۴۴ درصد کل موارد مثبت بوده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از مجموع مبتلایان جدید در شبانه‌روز گذشته، ۱۸۱ نفر در شهرستان بیرجند، فردوس ۱۴۳، طبس ۱۴۹، بشرویه ۴۳، سرایان ۹۳، قاینات ۷۰، درمیان ۱۷، زیرکوه ۳۲، سربیشه ۲۴، نهبندان ۲۴ و خوسف هشت نفر بوده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۲۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که تست کرونای ۴۵ نفر از آنان مثبت بوده است.

شریف‌زاده گفت: هفت نفر از بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند که حال عمومی یک نفر وخیم است.

وی اظهار داشت: متاسفانه ۲ هم‌استانی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع فوت‌شدگان این بیماری در خراسان جنوبی به هزار و ۲۸۶ نفر رسید.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی افزود: براساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی کشور در حال حاضر شهرستان فردوس در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های بیرجند و طبس در وضعیت نارنجی (پرخطر)، شهرستان‌های بشرویه، سربیشه، درمیان، نهبندان، قاینات و سرایان در وضعیت زرد (خطر متوسط) و زیرکوه و خوسف در وضعیت آبی (کم‌خطر) قرار دارند.

انتهای پیام/۶۹۰۶۳

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار