کد خبر: ۱۹۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر از آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از 2 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری با بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان حیدر واحد مطلق با تبریک فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدای انقلاب اسلامی گفت: همزمان با دهه فجر 2 طرح آبخیزداری،آبخوانداری با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 607 میلیون و 564 هزار تومان در شهرستان مهدیشهر بخش شهمیرزاد اجرایی و به بهره برداری می‌رسد.
حیدر واحد مططلق افزود عملیات اجرایی آبخیزداری در حوزه های آبخیز گلرودبار ( آسوران و اطاقسرا) با حجم 4632 مترمکعب  در دهه فجر با هدف ایجاد پوشش گیاهی و حفاظت آب و خاک به بهره برداری می رسد.
مطلق با اشاره به توصیه‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بیان کرد: عمده پروژه‌هایی که در دهه فجر مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت، در مسیر تدبیر و عنایت ویژه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به مجموعه منابع طبیعی کشور و تحت عنوان پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی  است. 
او گفت: این طرح‌ها شامل عملیات مکانیکی آبخیزداری، نظیر بندهای سنگی، ملاتی و خاکی و همچنین پروژه‌های بیومکانیکی، شامل احداث هلالی آبگیر توام با بذرکاری، نهال‌کاری همراه با آبیاری و مراقبت بوده که با هدف کنترل سیلاب‌های مخرب، تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، آبدهی چاه ها، قنوات و احیای عرصه‌های منابع طبیعی نظیر جنگل‌ها و مراتع هستند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزدری شهرستان  مهدیشهر  بر لزوم همکاری و تعامل بیش از پیش مردم و مسئولان شهرستان مهدیشهر با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کرد و گفت: امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها بتوانیم، گام بلندی برای ارتقای سطح منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه برداریم تا به اهداف سازمانی مورد نظر دست یابیم.

48

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار