کد خبر: ۱۹۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
شیراز- مدرسان حق التدریسی دانشگاه پیام نور در شیراز می گویند که مانند سایر مدرسان حق التدریسی این دانشگاه در سراسر کشور همچنان منتظر دریافت مطالبات خود هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مدرسان مدعو حق التدریس دانشگاه پیام نور فارس که چندی پیش نیز مطالباتشان مطرح شده بود، این‌بار نیز در پی عدم پرداخت مطالباتشان از وارد کردن نمرات دانشجویان دست به اجتناب کردند.

یکی از این اساتید در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متأسفانه بعد از طرح مطالبات ترمهای قبل همچنان هیچ اتفاقی نیفتاده و دو سال حقوق عقب مانده اساتید مدعو کل کشور پرداخت نشده است.

این استاد مدعو دانشگاه که نخواست نامش فاش شود، بیان کرد: این درحالیست که حق الزحمه ساعتی ۱۴ هزار تومان با این افزایش قیمتها به هیچ عنوان قابل قبول نیست و این مبلغ چند سال است که ثابت مانده است.

او نداشتن بیمه و امنیت شغلی نداشته مدرسان مدعو پیام نور را یکی از مصائب خود و هم صنفان خود دانست و ابراز کرد: چرا مزد مدرسان مدعو پیام نور با نیروهای حق التدریسی آموزش و پرورش یکسان نیست؟

مدرس مدعو دانشگاه پیام نور استان فارس ادامه داد: از هفته ای هفت روز تدریس سال ۸۸ به یک درس در هفته رسیده ایم و هر گونه اعتراض اساتید نیز منجر به قطع همکاری می شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ سال است که تدریس می کند ، تصریح کرد: ۱۳ سال از زندگیم بدون هرگونه پشتوانه بیمه ای و حقوقی سپری شد زیرا با این حق التدریس توان رد کردن بیمه بصورت اختیاری هم نداشتم.

این مدرس مدعو دانشگاه پیام نور فارس از طرح مطالبه حدود ۳۰ از اساتید فنی مهندسی پیام نور شیراز خبر داد و گفت: در اعتراض به وضعیت موجود نمرات را وارد نکرده ایم، اما با فشار دانشجویان و دانشگاه تعدادی از اساتید نمرات را وارد کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار