کد خبر: ۱۹۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
قیس الخزعلی:
دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق ضمن محکومیت شدید حملات هوایی شب گذشته ترکیه به شمال عراق، تأکید کرد مقاومت دیگر در مقابل این حملات سکوت نخواهد کرد و به اشغالگران ترکیه درس سختی خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شیخ «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق به حملات هوایی شب گذشته ترکیه به مناطقی در شمال عراق واکنش نشان داد.

الخزعلی در صفحه شخصی خود در توئیتر ضمن محکومیت شدید حملات هوایی شب گذشته ترکیه به مناطقی در موصل که شدیدترین حملات در چند وقت اخیر بوده است، نوشت: در سایه سکوت حکومتی و سیاسی تأسف بار، سریال نقض صریح و آشکار حاکمیت عراق توسط رژیم اشغالگر ترکیه ادامه دارد. ترکیه پس از اینکه پایگاه‌های نظامی خود را در شمال عراق تثبیت کرد، در حال گسترش نفوذ بیش از پیش از خود در این منطقه است و غیرنظامیان بی دفاع را به بهانه‌هایی واهی که اساساً خود ایجاد کرده است، هدف حملات هوایی قرار می‌دهد.

در ادامه توئیت الخزعلی آمده است: ما به نوبه خود، حملات ترکیه به فرزندان ملت عراق و بمباران اردوگاه‌های آوارگان و تشدید رنج و مشکلات آنها را به شدت محکوم و تأکید می‌کنیم سکوت در مقابل تداوم رویکرد وحشیانه ترکیه و اهانت به خاک و ملت عراق هرگز ادامه دار نخواهد بود.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق در پایان توئیت خود تأکید کرد: زمان مناسب که مقاومت عراق به اشغالگران ترکیه مانند اشغالگران آمریکایی درس سختی بدهد و آنها را به خروج از خاک پاک عراق مجبور کند، فرا خواهد رسید.

رسانه‌های عراقی شب گذشته اعلام کردند جنگنده‌های ترکیه در ادامه تجاوزات روزمره خود به خاک عراق، اردوگاه آوارگان ایزدی در منطقه سنجار در شمال عراق را هدف سنگین‌ترین حملات هوایی خود قرار داد. در این حملات که شدیدترین حملات ترکیه به شمال عراق طی دو سال گذشته محسوب می‌شود، دست کم هشت نفر کشته یا زخمی شدند.

برخی دیگر از رسانه‌های عراقی از حملات هوایی ترکیه به سلسه جبال «مخمور» واقع در استان نینوا در شمال عراق خبر دادند که به بهانه هدف قرار دادن عناصر تروریستی حزب کارگران کردستان (پ.ک. ک) صورت می‌گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار