کد خبر: ۱۹۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
معاون هنری و سینمایی ارشاد کرمانشاه:
کرمانشاه- معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: ۱۷ فیلم چهلمین جشنواره فیلم فجر در سه سینما کرمانشاه اکران می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ربانی نژاد در آئین افتتاحیه چهلمین جشنواره فیلم فجر که در سینما آزادی شهر کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: بر اساس استانداردهای بین المللی در کشورهای جهان به ازای هر ۱۰ هزار نفر یک سینما وجود دارد اما در ایران به ازای هر ۴۰ هزار نفر یک سینما وجود دارد و هم اکنون تعداد صندلی‌های سالن‌های سینما در استان کرمانشاه به یک هزار و ۵۰۰ صندلی نمی‌رسد.

وی افزود: طی سال‌های گذشته در کرمانشاه ۲ سینما وجود داشت که با تلاش‌های صورت گرفته ۲ سینما به مجموعه سینمایی استان کرمانشاه اضافه شده است.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: میزان سرانه مطالعه در کشورهای توسعه یافته یک مزیت محسوب می‌شود اما فیلم تمام خصوصیات یک کتاب خوب را دارا است زیرا یک کارگردان باید تمام عوامل هنری را به کار گیرد تا در مدت یک الی ۲ ساعت پیام خود را منتقل کند.

ربانی نژاد با اشاره به تفاوت‌های جشنواره فیلم فجر امسال با سال گذشته، بیان کرد: سال گذشته فیلم‌های جشنواره فیلم در ۲ سینما کرمانشاه اکران می‌شد اما امسال با رایزنی صورت گرفته امسال تعداد سینماهای میزبان جشنواره فیلم فجر به سه سینما افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: طی چهلمین جشنواره فیلم فجر در استان کرمانشاه ۱۷ فیلم اکران خواهد شد و تعداد فیلم‌های دسته اول نیز افزایش یافته در حالی که در سایر استان‌های کشور ۱۶ فیلم اکران خواهد شد.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در استان کرمانشاه علاوه بر فعالیت چهار سینما، ۲ هنرستان هنرهای زیبا پسران و دختران نیز فعال هستند که رشته سینما با ۱۵۰ هنرجو در آنها تدریس می‌شود.

ربانی نژاد گفت: در استان کرمانشاه ۲۱ گروه دارای مجوز فعال هستند که در کشور جز استان‌های پیشرو در تئاتر هستیم اما نیاز است که مسئولان به مقوله فرهنگ توجه بیشتری داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار