کد خبر: ۱۹۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
آینده ارز دیجیتال شیبا اینو چه می‌شود؟ اینده رمز ارز شیبا چگونه است و می‌توان به رشد بیشتر قیمت ارز Shiba (توکن SHIB) امیدوار بود؟ در این مقاله قصد داریم به تحلیل آینده ارز دیجیتال شیبا اینو بپردازیم.

آینده ارز دیجیتال شیبا اینو چه می‌شود؟ اینده رمز ارز شیبا چگونه است و می‌توان به رشد بیشتر قیمت ارز Shiba (توکن SHIB) امیدوار بود؟ در این مقاله قصد داریم به تحلیل آینده ارز دیجیتال شیبا اینو بپردازیم.

یک میم کوین موفق شد از بی‌شمار پروژه‌ بلاک چینی قدرتمند که از آینده روشن آن‌ها اطمینان داریم ارزش بیشتری پیدا کند؛ بازار شیبا اینو در حال حاضر (هفته دوم آبان 1400) از ارزهای آینده داری نظیر چین لینک، آواکس، پالیگان، الگوراند، فایل کوین و چند مورد دیگر ارزش بیشتری دارد. آیا با در نظر گرفتن این موفقیت، یعنی راه پیدا کردن شیبا اینو به فهرست ده ارز دیجیتال دارای بالاترین مارکت کپ، می‌توان به آینده قیمت آن امیدوار بود؟ آیا توکن Shiba Inu آینده دارد؟ تحلیل قیمت آن چقدر سود در آینده را نشان می‌دهد؟

اولین میم کوین بازار یعنی دوج کوین با این هدف که ساخت ارز دیجیتالی مشابه بیت کوین را آسان جلوه بدهد و رمز ارزها را به نوعی مسخره کند، ایجاد شد. با این حال رشد زیادی را تجربه کرد و قیمتش طی چند سال به شدت افزایش پیدا کرد. در ابتدا تحلیلگران برای دوج کوین مثل شیبا آینده ای متصور نبودند، اما بازار روی خوشی به آن‌ها نشان داد. این موفقیت، افراد و شرکت‌های بیشتری را به ساخت ارزهای دیجیتال مشابه آن‌ها تشویق کرد. گفتنی است به خاطر بدون هدف بودن و نداشتن کاربرد، ساختشان بسیار آسان است. به عنوان مثال شما نیز می‌توانید طی چند ساعت یک توکن مثل شیبا اینو بسازید. اما آیا آینده آن روشن خواهد بود؟

رمز ارز شیبا اینو با نماد SHIB یک توکن اتریومی (استاندارد ERC20) است. قیمت آن بسیار پایین و تعداد توکن‌های در گردش داخل شبکه بسیار بالا است. به عنوان مثال با پرداخت پول یک بیت کوین، با توجه به قیمت خرید ارز دیجیتال شیبا اینو در حال حاضر، موفق به خرید شیبا اینو (به تعداد حدود 1 میلیارد) خواهید بود.

شیبا اینو از موفقیت دوج کوین نهایت استفاده را کرد

وقتی در سال 2013 قیمت بیت کوین به بالای دویست دلار رسید و رفته رفته افراد بیشتری به خرید آن ترغیب شدند، بیلی مارکوس (Billy Markus) و جکسون پالمر (Jackson Palmer) به این نتیجه رسیدند که ارزهای دیجیتال بیش از اندازه جدی گرفته شده‌اند و نباید آن‌ها را به چشم پول دید. این دو نفر عقیده داشتند باید از ارزهای دیجیتال صرفا برای سرگرمی استفاده کرد. به همین دلیل برای سرگرمی یک رمز ارز جدید به نام دوج کوین ساختند.

آیا ارز دیجیتال شیبا اینو آینده دارد؟ تحلیل آینده قیمت توکن شیبا

گفتیم میم کوین‌ها به خاطر نداشتن ارزش ذاتی و کاربرد واقعی متکی به اینفلوئنسرها و جامعه کاربران (هولدرها) خود هستند.

DogeCoin پستی و بلندی‌های زیادی را طی کرد و طی چند سال رفته رفته ارزشمند شد، اما شیبا اینو در زمانی مناسب آینده خود را با استفاده از نماد آن، در یک بازه زمانی بسیار کوتاه، ساخت! فعالیت و تعداد اعضای جامعه کاربران DOGE سال به سال همینطور افزایش یافت و موفق شد به فهرست 50 رمز ارز دارای بالاترین سرمایه در گردش (مارکت کپ) راه پیدا کند. اما چند اتفاق سبب انفجار قیمت آن شد، اتفاقاتی که ظهور بی‌شمار میم کوین دیگر در بازار از جمله ارز دیجیتال شیبا اینو و تغییر مسیر آینده بازار کریپتوکارنسی را در پی داشت.

حمایت ایلان ماسک و تضمین آینده دوج کوین و شیبا اینو (از نظر عده‌ای)

زمستان 1399 توئیت‌های پیاپی ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد دنیا، سبب انفجار قیمت DOGE شد. توئیت‌های او از یک “Doge” خالی شروع شد و سپس به جمله‌هایی نظیر “Dogecoin Is The People’s Crypto” (دوج کوین رمز ارز مردم است) رسید.

آیا ارز دیجیتال شیبا اینو آینده دارد؟ تحلیل آینده قیمت توکن شیبا

هنوز دلیل واقعی حمایت او از این ارز دیجیتال برای ما مشخص نیست. وقتی از ایلان ماسک درباره دلیل علاقه‌اش به این رمز ارز سوال پرسیده شد، او در پاسخ گفت:

دوج کوین سگ و میم دارد. بقیه رمز ارزها فاقد این دو هستند.

ارز دیجیتال DOGE واقعا مردمی است؛ همانطور که گفتیم جامعه‌ای از کاربران هدفمند توانستند آن را رشد بدهند. پس دو حالت وجود دارد؛ مردمی بودن DOGE دلیل قلبی ایلان ماسک برای حمایت از این ارز دیجیتال است، یا این فرد می‌خواهد با سواستفاده از قدرت خود (به عنوان ثروتمندترین فرد دنیا) پول هنگفتی با نوسان‌گیری از بازار دوج کوین به دست آورد. در هر صورت، همانطور که توییت‌های وی DogeCoin را به فهرست 5 ارز دیجیتال دارای بالاترین مارکت کپ آورد، آینده آن نیز وابسته به همین فرد است. به شکلی مشابه آینده توکن ارز دیجیتال شیبا اینو نیز به اینفلوئنسرها و نهنگ‌های آن گره خورده است.

پیش بینی قیمت شیبا اینو در سال 2022

شیبا اینو در سال 2021 رشد نجومی حدود 100 میلیون درصدی را تجربه کرد! همین اتفاق سبب شد دومین نهنگ شیبا اینو بتواند فقط 3,400 دلار را تبدیل به 1,5 میلیارد سرمایه کند! این فقط یک نمونه از افراد (ناشناسی) است که شیبا اینو زندگی آن‌ها را زیر رو کرده است!

در حال حاضر سرعت فرآیند توکن سوزی Shiba آهسته است و هر گاه فقط چند میلیون عدد از آن سوزانده می‌شود. این در حالی است که عرضه در گردش توکن نام برده حدود 500 تریلیون عدد است. اما افراد و شرکت‌های زیادی در آخرین ماه‌های سال میلادی قبل برای کمک به این برنامه ابراز آمادگی کردند. در صورت تخقق وعده‌های آن‌ها شاهد رشد قابل توجه قیمت ارز دیجیتال شیبا اینو در سال 2022 خواهیم بود.

توئیت مدیر گروه وال استریت بتس

در سال 1399 گروه مدیریت سرمایه ملوین (Melvin) تلاش کرد تا با منتشر کردن اخبار (کذب) منفی قیمت سهام شرکت گیم‌استاپ با نماد GME در بورس نزدک را کاهش بدهد و به وسیله گرفتن پوزیشن شورت (فروش) سود زیاد به دست آورد. چنین اقداماتی معمولا با واکنش منفی معامله‌گران خرد همراه است، اما اعتراض‌های آن‌ها معمولا راه به جایی نمی‌برد. اما این اتفاق چه ارتباطی به رشد قیمت DOGE و آینده شیبا اینو دارد؟

یک توئیت مدیر گروه وال استریت بتس (Wall Street Bets) در بهمن 1399 باعث پامپ شدید DogeCoin شد. او در توئیت خود پرسیده بود که آیا تاکنون هر واحد دوج کوین روی یک دلار معامله شده است یا خیر. علت مطرح کردن این پرسش، محبوبیت DOGE در آن بازه زمانی به لطف توئیت‌های قبلی ایلان ماسک بود.

آیا ارز دیجیتال شیبا اینو آینده دارد؟ تحلیل آینده قیمت توکن شیبا

پست‌های ایلان ماسک در شبکه اجتماعی توئیتر از اواخر سال 2020 تا کنون تاثیر چشم‌گیری روی افزایش و کاهش قیمت ارزهای دیجیتال مختلف مخصوصا بیت کوین و دوج کوین داشته است. شیبا اینو از دوج کوین الهام گرفته شده و آینده آ‌ن‌ها به نوعی به یکدیگر گره خورده است. سازنده توکن SHIB با نام مستعار ریوشی، ارز دیجیتال خود را «قاتل دوج کوین» خطاب کرد و مدعی شد مزایای بیشتری در مقایسه با آن دارد.

البته تصور آن‌ها به کل اشتباه نیست، اما مشکل اینجاست که یک معیار بسیار مهم دیگر یعنی مارکت کپ را لحاظ نکرده‌اند. منظور از مارکت کپ کل سرمایه‌ای است که در بازار یک دارایی گردش دارد. در رمز ارزها به منظور حساب کردن آن باید تعداد توکن‌های موجود را در قیمت هر کدام ضرب کنیم. اکنون 549,095,509,738,353 تریلیون عدد SHIB وجود دارد و قیمت هر یک 0.000064 دلار است. با ضرب این دو در هم به ارزش 35,142,112,623 میلیارد دلاری بازار شیبا اینو می‌رسیم که نشان‌دهنده آینده روشن آن (در صورت پشت نکردن نهنگ‌ها) است.

هر چه ارزش کل بازار یک دارایی بیشتر می‌شود، سرعت رشدش آهسته‌تر و سخت‌تر خواهد شد. تصور کنید به خیال عاشقان سینه چاک شیبا اینو و امیدوار به آینده بسیار پرسود این ارز دیجیتال، قیمت SHIB چهار هزار برابر شود و به DOGE برسد. قیمت آن طی ده ماه از شروع 2021 نزدیک به 100 میلیون درصد رشد کرد، پس 4 هزار برابری شدن چیزی نیست و کاملا دست یافتنی است!

البته همانطور که گفتیم در حال حاضر همه چیز در حد یک ایده است و هنوز هیچ بازی بلاک چینی یا پروژه متاورسی وجود ندارد، اما یکی از اعضای تیم توسعه این توکن با نام مستعار شیتوسی کوساما (Shytoshi Kusama) مدعی است بازی‌های بلاک چین و فضای متاورس آن‌ها در صنعت بازی‌های مبتنی بر بلاک چین یک تحول اساسی ایجاد خواهد کرد. او ادعا کرد اولین بازی شیبا اینو مبتنی بر موبایل است، اما اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر نکرد. حساب کاربری او با 561 هزار دنبال‌کننده را می‌توانید در Twitter دنبال کنید.

تهیه شده در بیت 24 (bit24.cash)

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار