کد خبر: ۲۰۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو در بررسی و پیش‌بینی وضعیت بارش‌های هفته آینده اعلام کرد: بارش‌ها به سمت کاهش پیش می‌روند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در گزارشی که موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو منتشر کرده، پیش بینی شده از دوره‌های پر بارش عبور کرده‌ایم؛ به‌گونه‌ای که تا روز 29 بهمن‌ماه حداکثر بارشی که پیش‌بینی شده در کشور رخ دهد 74 میلی‌متر در حوضه آبریز دریای خزر خواهد بود.

طبق این گزارش، در هفته منتهی به 29 بهمن‌ماه وضعیت بارش‌ها نسبت به هفته منتهی به 22 بهمن کمی تغییر دارد؛ به‌گونه‌ای که حداکثر بارش پیش‌بینی‌شده برای آن در حوضه آبریز دریای خزر خواهد بود؛ آن‌هم با بیشینه 74 میلی‌متری که متوسط بارش آن نیز 10 میلی‌متر است.

در هفته منتهی به 29 بهمن‌ماه مقام دوم پربارش‌ترین حوضه آبریز کشور در اختیار حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان با بیشینه 51 میلی‌متری و متوسط 2 میلی‌متر خواهد بود. پس‌ازآن حوضه آبریز فلات مرکزی با بیشینه 44 میلی‌متری و متوسط 3 میلی‌متر قرار خواهد داشت.

حوضه آبریز قره قوم هم در هفته منتهی به 29 بهمن‌ماه بیشینه بارش 27 میلی‌متری و متوسط بارش 5 میلی‌متری دارد و پس‌ازآن حوضه آبریز مرزی شرق با بیشینه 15 میلی‌متری قرار دارد.

در هفته منتهی به 29 بهمن‌ماه حوضه آبریز دریاچه ارومیه کمترین بیشینه بارش به میزان 8 میلی‌متر و متوسط 2 میلی‌متری را خواهد داشت.

هفت حوضه آبریز درجه‌دو کشور در هفته منتهی به 29 بهمن‌ماه هیچ میزان بارش دریافت نخواهند کرد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار