کد خبر: ۲۰۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال توضیحاتی درباره حکم کمیته اخلاق علیه مهرداد سراجی ارائه کرد.
خبرورزشی -

سید عباس موسوی، نایب رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال درباره حکم کمیته اخلاق مبنی بر محکومیت محرومیت شش ماهه مهرداد سراجی، مدیرعامل باشگاه سایپا و عضو هیات رئیسه این فدراسیون توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد: 

بنام خدا

پیرامون حکم کمیته محترم اخلاق فدراسیون فوتبال علیه مهرداد سراجی، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال لازم به توضییح است که تاکنون این پرونده حاوی اعتراض نامبرده در کمیته استیناف واصل نشده است. بدیهی است به جهت اهمیت موضوع و مخاطرات مرتبط در صورت وصول در اسرع وقت به آن رسیدگی خواهد شد. اما پیرامون این رای چند نکته کوتاه لازم به یادآوری است: 

1 - اینطور مطرح شد که مبنای حکم محرومیت سراجی تعرض به رای کمیته استیناف مربوط به بازی مناقشه برانگیز پیکان و سایپا در فصل گذشته و اهانت به اعضای این‌ کمیته بوده است . اولا به شخصه شکایتی از وی نداشته و ندارم و گمان نمی‌کنم سایر اعضای محترم هم از سراجی شکایتی داشته باشند. ثانیا اگر اینطور هست چرا بعد از پنج ماه چنین تصمیمی اتخاذ می‌شود؟ آیا تخلف توهین مستلزم پنج ماه تحقیقات مقدماتی و جمع آوری دلیل هست ؟ 

2- چنین تصمیمی منجر به سلب حق مدنی یک عضو هیات رئیسه در آستانه اتخاذ موضع نسبت به یک موضوع بسیار با اهمیت شده است. لازمه منطق دادرسی و مصالح قضایی التفات به این واقعیت مهم و تالی سوء نادیده انگاشتن آن است.

3- رکن قضایی فدراسیون در رویارویی  مدیران فوتبال و همه کنشگران این رشته فارغ از موقعیت نابرابر ایشان ، باید قاطع ، مستقل و بیطرف بوده و تکلیف دارد نمایشی ابراز کند که انصاف ، عدالت و برابری در پرتو آن هویدا باشد و خدای ناکرده تصمیمی اصدار ننماید که موجب وهن نهاد دادرسی شود. امید که رای کمیته اخلاق در ارزیابی ناظران بینا و مخاطبین آگاه چنین سنجیده شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار