کد خبر: ۲۰۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
برخی از نمایندگان مجلس معتقدند عدم پرداخت وام بدون ضامن به مردم تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان که دستورالعمل آن صادر شده، ترک فعل محسوب می‌شود و باید مدعی‌العموم به این موضوع ورود کند

به گزارش تسنیم، آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور در روز (27 دی ماه) جلسه‌ای با تیم اقتصادی دولت و مدیران ارشد بانک‌های دولتی و خصوصی  داشت که علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در تشریح جزئیات این نشست گفت: موضوع اصلاح نظام بانکی مهمترین محور این جلسه بود که در این جلسه مقرر شد با دستور رئیس‌جمهور نوع وثیقه‌گذاری وام‌های زیر 100 میلیون تومان تغییر کند.

 

سخنگوی دولت در این‌باره توضیح داد: رئیس‌جمهور به بانک‌ها دستور داد که نوع وثیقه‌گذاری وام‌های زیر 100 میلیون تومان را به‌گونه‌ای تغییر دهند تا مردم بتوانند بر مبنای اعتبارسنجی تسهیلات خُرد را آسان‌تر دریافت کنند و کارمندان و حقوق بگیران ثابت دولت می‌توانند حقوق خود را وثیقه و اعتبار وام‌شان قرار دهند.

 

بازنگری در نظامات و مقررات بانکی به نفع مردم و اجرای عدالت از دیگر دستورات رئیس‌جمهور به مدیران ارشد بانکی بود که از آنها خواست حداکثر تا پایان سال کارگروهی به‌منظور بازنگری در نظامات و مقررات بانکی توسط بانک مرکزی تشکیل شود و اعلام نتیجه کند.

 

پس از این جلسه سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی در گردهمایی سراسری مدیران بانک‌ها گفت: از همه مدیران می‌خواهم تا فردا ظهر (دهم بهمن‌ماه) بخشنامه بانک خود درباره نحوه پرداخت وام کمتر از 100 میلیونی بدون ضامن را در سایت‌شان بارگذاری کنند تا مردم ببینند.

 

بر اساس این گزارش، 13 بهمن ماه سال جاری محمدرضا فرزین رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها از تشکیل جلسه این شورا برای ایجاد آیین نامه واحد شبکه بانکی در ارتباط با اعطای تسهیلات خرد 50 و 100 میلیون تومانی بدون ضامن به متقاضیان خبر داد و گفت: این آیین نامه به زودی به همه بانک‌ها در سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

 

پس از این موضوع مردم با مراجعه به بانک‌ها برای اخذ وام بدون ضامن با مسائلی مواجه شدند و نسبت به این عدم همکاری بانک‌ها گلایه‌مند هستند که همین مسئله سبب واکنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده که در ادامه می‌خوانید؛

 

**مجلس عدم پرداخت وام بدون ضامن به متقاضیان را پیگیری می‌کند

 

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگویی با اشاره به دستور خاندوزی وزیر اقتصاد به بانک‌ها برای پرداخت وام بدون ضامن کمتر از 100 میلیون تومان گفت: علی‌رغم دستورکار وزیر اقتصاد به بانک‌ها در این‌باره، متأسفانه بانک‌ها همکاری لازم را در این رابطه ندارند لذا باید مشخص شود که ایراد در عدم پرداخت وام بدون ضامن به متقاضیان کجاست؟ و مجلس این موضوع را پیگیری می‌کند.

 

عضو هیئت‌رئیسه مجلس بیان کرد: عدم پرداخت وام بدون ضامن کمتر از 100 میلیون تومان به مردم که دستورالعمل آن صادر شده، ترک فعل محسوب می‌شود و من از مدعی‌العموم می‌خواهم که به این موضوع ورود کند.

 

مطهری: مدعی العموم به موضوع عدم پرداخت وام بدون ضامن توسط بانک‌ها ورود کند

 

اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی در همین باره در مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «عدم پرداخت وام بدون ضامن به مردم تا سقف 100 میلیون تومان که دستورالعمل آن از سوی بانک مرکزی صادر شده، ترک فعل محسوب می‌شود.

 

مدعی العموم در جهت دفاع از حق مردم باید به این موضوع رسیدگی کند هرچند خود مردم نیز می توانند نسبت به طرح دعوی بر علیه متخلفان اقدام کنند.»

 

 

برچسب ها: وام بدون ضامن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار