کد خبر: ۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
عضو کمیسیون اقتصادی:
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه رشد اقتصادی که اعلام شده حاصل فروش نفت است گفت: اگر با بنگاه داری بانک‌ها برخورد شود و بانک‌ها رسالت واقعی خود را انجام دهند رشد اقتصادی ما واقعی خواهد شد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛ سید ناصر موسوی لارگانی با ارزیابی خود از اعلام رشد 4/6 درصدی در حوزه ی اقتصاد با بیان اینکه اگر این میزان تحقق یافته باشد جای تقدیر دارد اظهار کرد: به نظر می‌رسد رشد اقتصادی باید توسط مرکز آمار اعلام شود و آنها نیز باید اعلام کنند که این کار بر اساس بررسی‌های کارشناسی شده صورت گرفته است.
 
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: با توجه به بررسی‌هایی که داشتم این رشد اقتصادی حاصل فروش نفت است، در حالی که ما درموارد دیگری مانند بخش صنعت دررکود قرار داریم به عنوان مثال صنعت درشهرستانی مانند فلاورجان، 30 تا 40 درصد ظرفیت آن در حال کار است در حالی که اگر رکود نداشته باشیم باید به 70 تا 80 درصد برسد.
 
وی با بیان اینکه ما در بخش کشاورزی دچار رکود هستیم گفت: با همه این توضیحات مشخص می‌شود که رشد 4/6 درصدی اقتصاد ناشی از فروش نفت است در حالی که اگر ما نوسانات در بازار نفت را هم در نظر بگیریم خیلی نباید به این رشد اقتصادی دلخوش باشیم.
 
موسوی لاریگانی افزود: اگر رشد اقتصادی ما بر اساس تولید ملی و تولید داخلی باشد قطعا بسیار موثر و نقش‌آفرین خواهد بود و ما می‌توانیم این امید را داشته باشیم که دیگر شاهد رشد منفی نباشیم.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید و سرمایه‌ی ایرانی گفت: علی رغم این که افرادی هستند که در حوزه ی اقتصاد کشور از این موضوع دفاع می‌کنند اما با آنها برخوردهای خوبی نشده و اگر این افراد به میدان آیند قطعا تاثیرگذاری بسزایی خواهند داشت.
 
موسوی لارگانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو افزود: اگر بانک‌های ما رسالت بانکداری خود را به خوبی انجام دهند در این شرایط مشکلاتی که وجود دارد برطرف می‌شود و نهایتا رشد اقتصادی واقعی خواهد شد.
 

انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد ، بانک ، بنگاه
نام:
ایمیل:
* نظر: