کد خبر: ۲۰۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
وزیر بهداشت:
اصفهان- وزیر بهداشت گفت:روزانه دو تا سه هزار نفر در آمریکا به دلیل ابتلاء به کرونا جان خود را از دست می‌دهند بخشی از این اتفاق به این دلیل است که مردم آنها، به اندازه مردم ما قوی نیستند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین‌اللهی ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح بیمارستان شهدای لنجان، اصفهان را نگین درخشان کشور در دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: لشکر خط‌شکن امام حسین (ع) همیشه در جبهه‌ها نمونه بود و پس از دفاع مقدس نیز در مدافعان حرم، شهید حججی نمونه درخشانی از ایثار و فداکاری به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه رسالت ما این است که انقلاب را حفظ کنیم، افزود: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب را در پیشرفت‌های بخش بهداشت و درمان بوده، امروزه قوی‌ترین رشته‌های علوم پزشکی منطقه و دنیا را داریم و افراد سالمند به خاطر دارند زمانی که پزشکان هندی، پاکستانی و بنگلادشی، کارهای درمان مردم را انجام می‌داند در حالی که بسیاری از آنها پزشک نبودند و تنها مدرک لیسانس داشتند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه وابستگی صددرصدی شاه به قدرت‌های خارجی مانع پیشرفت علم پزشکی در کشور شد، تصریح کرد: تمام خدمات و درمان‌هایی که در کشور ما انجام می‌شد، بسیار پیش پا افتاده بود چون قدرت‌های خارجی نمی‌خواستند، رشد کنیم.

خودکفایی در تمامی رشته‌های علوم پزشکی

وی از خودکفایی ایران در تمامی رشته‌های علوم پزشکی خبر داد و ابراز داشت: در گذشته برای کوچک‌ترین بیماری باید افراد به خارج از کشور سفر می‌کردند و هزینه‌های سنگینی برای درمان می‌پرداختند اما امروز هیچ خانواده‌ای نمی‌گوید می‌خواهم بیمارم را برای درمان به خارج ببرم.

عین اللهی اضافه کرد: این حق مردم است که از خدمات بهداشت و درمانی بهتری برخوردار شوند پس انتظار می‌رود که خیران همچنان کمک‌های خودشان را ادامه دهند تا دولت بتواند خدمات بهتری را ارائه دهد.

وی تاکید کرد: شاید تا ۴۰ سال پیش، کسی ایران را نمی‌شناخت اما اکنون همه می‌دانند که ایران یک کشور قوی است و تعداد زیادی از دانشمندان برجسته دارد که در دنیا حرفی برای گفتن دارند بنابراین تک تک ما در قوی کردن ایران مؤثر هستیم.

دانشمندان ایرانی در دنیا حرف برای گفتن دارند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: روزانه دو تا سه هزار نفر در آمریکا به دلیل ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست می‌دهند بخشی از این اتفاق به این دلیل است که مردم آنها، به اندازه مردم ما قوی نیستند.

وی با اشاره به نقش تحریم‌های اقتصادی در خودکفایی ایران تصریح کرد: بسیاری از محصولاتی که در گذشته وارد کشور می‌شد، اکنون تولید داخلی دارد و برای همین در بیمارستانی که قرار است در شهرستان لنجان ساخته شود از مصالح داخلی استفاده می‌شود.

عین‌اللهی تاکید کرد: البته هنوز کامل نیستیم اما باید در این مسیر گام برداریم تا به نتیجه برسیم پس امیدواریم با همکاری همه مردم، فصل جدیدی در شکوفایی ایجاد شود تا شاهد این رشد و پیشرفت باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار