کد خبر: ۲۰۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
امام جمعه بجنورد:
بجنورد-امام جمعه بجنورد تقویت بخش خصوصی و سرمایه گذاری مردم را یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: وقتی مردم سرمایه خود را به میدان بیاورند، با نظارت بیشتر کیفیت اقلام بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی امام خمینی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: حل مشکلات دیگران و به خصوص همسایگان با حفظ عزت فرد از جمله ویژگی‌های مؤمنان است.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: نباید در زندگی دیگران سرک کشید و نباید به هیچ وجه به افراد بی حرمتی کرد.

وی با اشاره به نامگذاری ۲۹ بهمن به روز اقتصاد مقاومتی، افزود: ملت ایران پس از انقلاب دچار فتنه‌های مختلفی از سوی دشمنان شد که یکی از این جبهه‌ها جنگ اقتصادی بود.

حجت الاسلام نوری گفت: دشمن طی چند دهه اخیر به دنبال فشار اقتصادی به مردم بوده است؛ در کدام دوره دشمن علیه مردم مشکل اقتصادی ایجاد نکرده؟ همواره با تحریم بانکی، کشتیرانی، بلوکه کردن اموال مردم و… برای ما مشکل ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: رهبر انقلاب برای مبارزه با جنگ اقتصادی، اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که این سیاست دارای چند ویژگی برجسته است.

وی تقویت بخش خصوصی و سرمایه گذاری مردم را یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: وقتی مردم سرمایه خود را به میدان بیاورند، با نظارت بیشتر کیفیت اقلام بیشتر می‌شود و همچنین اصل ۴۴ قانون اساسی اجرا شده است.

حجت الاسلام نوری تحریم خرید کالاهای خارجی توسط نهادهای دولتی را دیگر موضوع مهم برشمرد و گفت: باید دولت از تولیدکنندگان داخلی خرید کند؛ امروز بسیاری از جوانان برای اشتغال دچار مشکل اند که اجرای این موارد می‌تواند بخشی از مسائل را حل کند.

امام جمعه بجنورد جلوگیری از اصراف را دیگر ویژگی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و ادامه داد: هزینه نادرست برخی بودجه‌ها، انتصاب مدیران پروازی، کاهش میهمانی‌های دولتی و… از جمله مواردی است که هزینه اضافی به دوش دولت می‌گذارد.

وی در ادامه به جایگاه روحانیت اشاره داشت و افزود: روحانیون شیعه در صحنه هستند و در خط مقدم هر مبارزه قرار دارند.

حجت الاسلام نوری از مردم خواست سخنان رهبر انقلاب در جمع مردم تبریز را مورد بازخوانی قرار دهند و گفت: استمرار انقلاب به فعالیت‌های علمی جوانان و نخبگان است و این مسئله انقلاب را رونق می‌دهد و باعث قدرت کشور می‌شود.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: نمازهای جمعه و جماعت، فعالیت‌های جهادی، اقدامات علمی، حضور در راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن و روز قدس و… باعث تقویت انقلاب خواهند شد.

وی در انتها با اشاره به کمبود بارندگی‌ها، گفت: مسئولان آبفا پیش بینی‌های لازم را برای کم آبی سال آتی داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار