کد خبر: ۲۰۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در حال بررسی طرح افزایش بازیکنان تیم‌های ملی راه یافته به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.

همه‌گیری ویروس کرونا در دو سال گذشته باعث تغییر چندین قانون در دنیای فوتبال شده است. در همین راستا، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) قصد دارد تغییراتی را در فهرست بازیکنان تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اعمال کند. طرح اصلی این است که تعداد بازیکنان از ۲۳ نفر  به ۲۶ نفر افزایش یابد.

تا پیش از این در جام‌های جهانی تیم‌ها باید فهرستی ۲۳ نفره ارائه می‌کردند. این افزایش تعداد بازیکنان می‌تواند به نفع مربیان باشد و به آن‌ها امکان می‌دهد که با توجه به خطر ابتلای احتمالی بازیکنان به کووید-۱۹ در طول مسابقه یا حتی قبل از آن، بازیکنان بیشتری در اختیار داشته باشند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط سایت برزیلی گلوب اسپورت این طرح جدید که مورد تایید اکثریت قریب به اتفاق فدراسیون‌های عضو فیفا خواهد بود، ممکن است روز ۳۱ مارس در هفتاد و دومین کنگره عادی فدراسیون جهانی فوتبال در دوحه قطر، تصویب شود.

اعلام رسمی در تاریخ اول آوریل، روزی که قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار می‌شود، صورت خواهد گرفت. جام جهانی قطر از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر امسال برگزار می‌شود.

پیش بینی می‌شود نهاد حاکم بر فوتبال جهان درباره چگونگی اعمال این تغییر در لیست بازیکنان گزارش دهد و این که آیا تمامی بازیکنانی که از ترکیب اصلی کنار گذاشته شده اند، می‌توانند روی نیمکت ذخیره‌ها حضور داشته باشند یا خیر.

البته این افزایش تعداد بازیکنان سابقه ای هم دارد که از تصویب آن حمایت می‌کند: در کوپا آمریکا ۲۰۲۱ برزیل که آرژانتین قهرمان شد، هر تیم مجاز به داشتن ۲۸ بازیکن بود. در حالی که در المپیک ۲۰۲۰ توکیو که سال گذشته برگزار شد، ۲۲ نفر مجاز بودند در فهرست تیم‌ها باشند (قبلا این تعداد ۱۸ نفر بود)، اگرچه همه نمی‌توانستند در بین بازیکنان ذخیره قرار بگیرند.

از سوی دیگر همه چیز نشان می‌دهد که علاوه بر این، امکان انجام پنج تعویض در طول مسابقات تمدید خواهد شد. در حال حاضر ۱۵ تیم موفق به کسب جواز حضور در جام جهانی شده اند که عبارتند از؛ آرژانتین، برزیل، آلمان، فرانسه، اسپانیا، بلژیک، صربستان، دانمارک، کرواسی، انگلیس، سوئیس، هلند، ایران، کره جنوبی و قطر


بیشتر بخوانید


پایان خبر/

باشگاه خبرنگاران جوان/ ورزشی/ دنیای ورزش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار