کد خبر: ۲۰۱۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
شاخص کل بورس با رشد ۳ هزار و ۴۶۱ واحد، در تراز یک میلیون و ۲۸۸ هزار و ۳۳۷ واحدی متوقف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - شاخص کل بورس تهران، امروز چهارشنبه (چهارم اسفند) در ابتدای معاملات با رشد یک ۵۴۴ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۵ هزار واحدی قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۳ هزار و ۴۶۱ واحد، در تراز یک میلیون و ۲۸۸ هزار و ۳۳۷ واحدی متوقف شد.


بیشتر بخوانید


بابک سالاروند تحلیلگر بازار سرمایه گفت: وضعیت بازار سرمایه کماکان همانند روز‌های گذشته به دلیل کمبود نقدینگی که عمدتاً ناشی از ریسک‌های سیستماتیک  از جمله نرخ بهره و ابهام در بودجه است، کم رونق بود. همچنین حمایت حقوقی‌ها در نماد‌های شاخص ساز باعث شده،   شاهد تغییرات محسوسی در شاخص کل  نباشیم.

رشد ۳ هزار و 406 واحدی شاخص کل بورس

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم یک هزار و ۸۸۹ میلیارد تومان رسید. «نوری»، «رمپنا» و «وبملت» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خودرو»، «وبملت» و «خساپا» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص هم وزن نیز با رشد یک هزار و ۶۵۰ واحدی روی پله ۳۳۰ هزار و ۳۱۰ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۴ هزار و ۶۰ میلیارد سهم به ارزش یک هزار و ۸۸۹ میلیارد تومان رسید.

رشد ۳ هزار و 406 واحدی شاخص کل بورس

شاخص فرابورس هم با رشد ۶۰ واحد روی پله ۱۷ هزار و ۵۸۹  واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۹۴ میلیارد سهم به ارزش ۵۲۶ میلیارد تومان رسید.

رشد ۳ هزار و 406 واحدی شاخص کل بورس

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های نوری، رمپنا و شپنا به ترتیب با ۴۸۶.۳۹، ۳۷۰.۳ و ۳۰۵.۶۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های فخوز، پارسان و تاپیکو به ترتیب با ۱۸۰.۱۴، ۱۷۲.۲۶ و ۸۱.۵۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در فرابورس

نماد‌های زاگرس، شگویا و فرز به ترتیب با ۲۵.۳۸، ۷.۷۳ و ۵.۶۵ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های اتکای، کزغال و شرانل به ترتیب با ۶.۲۴، ۲.۰۷ و ۱.۴۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۳۰۶ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فلزات اساسی»، «بانک‌ها» و «فرآورده نفتی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

رشد ۳ هزار و 406 واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های شکلر، ثنوسا و سغرب بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های رکیش، حفارس و کپارس بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

رشد ۳ هزار و 406 واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های حپارسا، زشگزا و غمینو بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت اتکای، فولای و اپرداز بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

رشد ۳ هزار و 406 واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، کمند و همای بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های همای، غذشت و یاقوت در بورس ایران داشتند.

رشد ۳ هزار و 406 واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، اوصتا و آسامید  بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های  تابان ۰۳،   اعتماد و اوصتا در بورس ایران داشتند.

رشد ۳ هزار و 406 واحدی شاخص کل بورس

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های میدکو ۲، پالایش و کمند بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خودرو، خساپا و کمند بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

رشد ۳ هزار و 406 واحدی شاخص کل بورس

همچنین اراد ۹۰۴، اراد ۶۲۴ و اراد ۹۴۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های وتعاونح، وملل ۴ و تجلی  بیشترین حجم معامله را در فرابورس ایران تجربه کرد.

رشد ۳ هزار و 406 واحدی شاخص کل بورس

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار