کد خبر: ۲۰۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت می‌گوید: با وجود اجبار از استاندارد‌های ۸۵ گانه ۵۵ مورد ملزم به رعایت شده که حتی آن‌ها نیز رعایت نمی‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان - آقای خلخالی گفت: یک شرکت خودروساز ممکن است ۲ هزار استاندارد کارخانه‌ای داشته باشد که آن‌ها جدا از استاندارد‌های ۸۵ گانه در نظر گرفته می‌شوند، مثلا راحتی سرنشین جزو استاندارد‌های اجباری نیست، اما ایمنی سرنشین جزو استاندارد‌های اجباری است.

به گفته او، در ایران استاندارد‌هایی مختص به کارخانه‌های خودرو وجود ندارد و تمرکز خودروسازان تنها روی استاندارد‌های اجباری است.   سازه‌های بدنه خودرو‌ها در دنیا بروزرسانی شده اند، اما در ایران عمدتا پلتفرم‌هایی که تولید می‌شوند قدیمی هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت می‌گوید: امروزه در دنیا تکنولوژی‌های جدیدی در ساخت بدنه خودرو به کار می‌رود مثل ضربه داغ یا روش جوش تیلور که با انجام این کار می‌توان استحکام بدنه را افزایش داد، اما در ایران این کار انجام نمی‌شود و نتیجه آن بدنه‌ای ناایمن است که حتی تست‌های استاندارد در حوزه ایمنی کیفیت را هم در آن استفاده نشده است.

تمام خودروسازان دنیا در ساخت بدنه خودرو، از ورق فولاد نرم یا سخت استفاده می‌کنند، ساخت با فولاد سخت استحکام بیشتری را به دنبال دارد  اما این مورد در کشور ما انجام نمی‌شود چرا که ما فولاد سخت تولید نمی‌کنیم؛ قبلا این فولاد سخت را از چین یا کُره وارد می‌کردیم که به دلایل تحریمی دیگر وارد نمی‌شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار