کد خبر: ۲۰۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
گروه استان‌ها ــ رئیس فدراسیون نجات‌غریق و غواصی گفت: در راستای کاهش آمار غریق کشور با سازمان بسیج کشور خصوصاً بسیج عشایری تفاهم‌نامه‌ای را امضا و تلاش کرده‌ایم تا با بهره‌گیری از ظرفیت بسیج در سراسر کشور، در راستای آموزش همگانی غریق فعالیت کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مهدی حیدری در حاشیه مجمع انتخاباتی هیئت نجات‌غریق و غواصی استان اصفهان اظهار داشت: وزارت ورزش بر مشارکت حداکثری جامعه‌های ورزشی در انتخابات هیئت‌های ورزشی تاکید دارد تا سرنوشت هیئت‌های ورزشی توسط تعداد بیشتری از جامعه ورزش تعیین شود و به همین خاطر اساسنامه تغییر کرده است. 

وی افزود: در اساسنامه جدید 10 نماینده از هیئت‌های شهرستان‌ها حضور دارند و همچنین نمایندگان مختلف دستگاه‌های شهرداری، سازمان بسیج، فدراسیون، هیئت‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و کارگری به مجمع اضافه شده‌اند. 

رئیس فدراسیون نجات‌غریق و غواصی خاطر نشان کرد: فدراسیون نجات‌غریق با آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای را به امضاء رسانده و متعهد شده است که 33 هزار معلم ورزش در سراسر کشور آموزش نجات‌غریق ببینند. هدف از این تفاهم‌نامه آموزش نجات‌غریق 14 میلیون دانش‌آموز و کاهش آمار غریق در سطح کشور است. مدال المپیک بالاترین دستاورد یک ورزشکار است اما جامعه 100 هزار نفری نجات‌غریق کشور اگر بتوانند آمار غریق کشور را حتی در یک نفر کاهش دهند به اندازه ده‌ها مدال المپیک ارزش دارد چون بحث نجات جان انسان‌ها مطرح است. 

وی تصریح کرد: استان اصفهان سال‌ها مهد واترپلو بوده و بهترین شناگرهای کشور  از آن  اصفهان است و سطح توقعات از نجات‌غریق استان افزایش یافته است. هرچقدر سطح آموزش مدرسان نجات‌غریق ارتقاء یابد، منجیان قوی‌تری تربیت خواهیم کرد و حضور پر قدرت منجیان غریق  به کاهش آمار غریق کشور  کمک خواهد کرد. استان اصفهان پتانسیل بالایی در نجات‌غریق دارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد تا بتوانیم استان‌های همجوار را هم‌ پوشش دهیم. 

حیدری افزود: در راستای کاهش آمار غریق کشور با سازمان بسیج کشور خصوصا بسیج عشایری تفاهم‌نامه‌ای را امضا و تلاش کرده‌ایم تا با بهره‌گیری از امکانات سخت‌افزاری و پتانسیل بسیج و آموزش نیروهای بسیج در سراسر کشور،  در راستای آموزش همگانی غریق فعالیت کنیم. 

وی درباره برنامه‌های آینده تیم ملی خاطر نشان کرد: امروز نخستین مرحله از اردوی تیم‌ملی برای اعزام به مسابقات جهانی ایتالیا در بوشهر تشکیل شد و از ورزشکاران استان اصفهان به اردوی تیم ملی دعوت به عمل آمده است. 

رئیس فدراسیون نجات‌غریق و غواصی کشور گفت:  اصفهان ناجیان غریق خوبی دارد و امیدوارم بتوانیم از ظرفیت بالای استان استفاده کنیم و سال آینده مسابقات قهرمانی کشور را در اصفهان برگزار نماییم. 

انتهای پیام‌/163/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار