کد خبر: ۲۰۱۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
گروه استان‌ها- دبیر قرارگاه ۱۷ ربیع الاول سپاه نینوا و مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان گلستان گفت: اقدامات نظارتی و مانع‌زدایی از تولید در قرارگاه ۱۷ ربیع‌الاول سپاه نینوا سبب آرامش‌بخشی نسبی در سطح استان گلستان شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سرهنگ پاسدار ابراهیم مهقانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به 20  اقدام  مهم و راهبردی این قرارگاه در یک ماه اخیر اظهار داشت: تیم بازرسی قرارگاه استانی برای نظارت هدفمند در بازرسی از محصولات تنظیم بازار‌ و اقلام اساسی با حضور نماینده این قرارگاه و اطلاعات سپاه نینوا و با حضور تعزیرات حکومتی، پلیس اقتصادی و نهادهای نظارتی در ادارات متولی راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به بازدید قرارگاهی از شرکت روغن کشی در گرگان با حضور نماینده قرارگاه سپاه نینوا و تعزیرات و جهاد کشاورزی گفت: در این بازدید سودجویی به میزان 500 تن روغن و کنجاله دام کشف شد.

مهقانی اظهار کرد: مطالبه از جهاد کشاورزی درباره واقعی‌سازی قیمت مرغ استان در میدان بهمن تهران که سبب برگشت و خرابی مرغ ها می‌شد صورت گرفت و با این مطالبه قرارگاه و با پیگیری جهاد کشاورزی از مرکز و اصلاح امر قیمت گذاری انجام گرفت.

به گفته دبیر قرارگاه 17 ربیع الاول سپاه نینوا؛ 132 نفر همیار بازرس بسیجی به بدنه دولت با صدور کارت بازرسی کمسیون نظارت برای ناظرین بسیجی ساماندهی و بکارگیری شدند.

دبیر قرارگاه 17 ربیع الاول سپاه نینوا استان گلستان از انجام 6 هزار نفر ساعت بازرسی توسط ناظران بسیجی قرارگاه در شبکه بزرگ محصولات تنظیم بازار استان خبر داد.

مهقانی با تصریح نظارت گسترده در شبکه آرد؛ نان و گندم اظهار کرد: نظارت بر کارخانجات خوراک دام، زنجیره‌ها و کشتارگاه‌های مرغ، مراکز روغن کشی، خبازی ها، فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی‌های توزیعی نهاده‌ها نیز جدی است.

وی از برگزاری جلسه راهبردی با حضور فرماندهی سپاه نینوا، استاندار و نهادهای متولی و نیز  نقش فعال دبیر در قرارگاه امنیت غذایی، ستاد تنظیم بازار و کارگروه های آرد و نان و کارگروه های تخصصی استانداری گلستان خبر داد.

دبیر قرارگاه 17 ربیع الاول سپاه نینوا استان گلستان گفت: نشست با صنوف و فعالان اقتصادی به تعداد 15 نشست مسئله‌محور برای پایش موانع و مانع‌زدایی از روند تولید انجام شد.

مهقانی با اشاره به ممانعت از مسیر خام فروشی گندم، بیان کرد: مانع زدایی از مسیر فروش آرد تولیدی کارخانجات آرد برای تولید فعال و حفظ اشتغال به تعداد یک‌هزار نفر انجام شد و مطالبه از نهادهای متولی برای در اختیار قراردادن گندم نوع 2 برای مراکز تولید کارخانجات آرد استان مورد تاکید قرار گرفت.

وی از نشست مسئله محور با ادارات متولی حوزه تنظیم بازار و کالاهای اساسی جهت مانع زدایی از روند تولید برای 14 کشتارگاه مرغ استان، مراکز تولیدی مرغ، کارخانجات تولیدی آرد و مراکز تولید تخم مرغ و محصولات تنظیم بازار خبر داد.

مهقانی همچنین از سه نشست مسئله محور با بنیاد مستضعفان استان درباره معرفی تامین‌کنندگان امین و تولیدکنندگان امین استان برای استفاده از ظرفیت‌های آن بنیاد در عرصه تولید و اشتغالزایی خبر داد و گفت: نشست های تعاملی با مراکز متولی جهت افزایش میزان حمل ریلی نهاده های دام و طیور استان از 400 تن به هزار تن در روز  با افزایش یکدستگاه لوکوموتیو در شرکت گرگان ریل انجام شد.

دبیر قرارگاه 17 ربی سپاه نینوا گلستان افزود: اقدام برای شناسایی تامین کننده امین از تهران و مانع‌زدایی از مسیر راه‌اندازی بزرگترین شبکه تولید مرغ اجداد کشور در استان گلستان از دیگر مواردی است که این قرارگاه انجام داد.

مهقانی از راه‌اندازی بزرگترین شبکه 200 نفره در استان گلستان خبر داد و گفت: در قدم اول 50 درصد نهاده های محصولات تنظیم بازار برای تامین، تولید و توزیع در بین مردم از طریق این شبکه انجام شد.

دبیر قرارگاه 17 ربیع الاول سپاه نینوا استان گلستان اظهار کرد: ساماندهی همیاران بازرسی به تعداد 132 نفر در سازمان صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف، آموزش و توانمندسازی شبکه ناظران بسیج، بکارگیری تخصصی در شبکه بازرسی از دیگر فعالیت‌های قرارگاه بوده است.

انتهای پیام/581/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار