کد خبر: ۲۰۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: اگر غیرت دینی وجود دارد باید در بدعت‌های عظیمی که بر مسلمانان تحمیل می‌شود، اعمال شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بعد از ظهر امروز در دیدار با جمعی از علمای اهل سنت و شیعه، بعثت پیامبر را تبریک گفته و اظهارداشت: ما مسلمانان باید نسبت به آنچه از اهدافمان عقب ماندیم، استغفار کنیم.

وی با بیان اینکه از خدا بخواهیم ما را به آرمان‌هایمان نزدیک کند، تصریح کرد: این امراض با صحبت درمانی درمان نمی‌شود و باید علت‌ها و داروی آن کشف تا معالجه شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اگر ما مسلمانان مریض نبودیم باید در سراسر دنیا بشر را از نکبت نجات می‌دادیم، یادآور شد: در این زمینه مشخص بوده انسان مشکل دارد.

عبادی بخشی از مشکل انسان را جهل او دانست و ادامه داد: اگر جهل بسیط باشد زود معالجه ولی جهل مرکب این گونه نیست.

وی اضافه کرد: در تاریخ گذشتگان هم این بیماری بوده چراکه اصحاب موسی(ع) حقانیت موسی(ع) را می‌دانستند ولی انکار می‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی متذکر شد: آیات قرآن را نمی‌توان انکار کرد ولی می‌توان از آن سرباز زد.

آفت‌ها علت زیرسؤال رفتن مسلمانان

 عبادی با بیان اینکه در رابطه با جهل صحبت درمانی کاری را از پیش نمی‌برد‌، افزود: انسان در خلوت می‌تواند از خودش بپرسد و خود را بر آیات قرآن عرضه کند و خودش را معیار بزند.

وی با بیان اینکه ما از دو جهت مورد خطاب پروردگار هستیم، گفت: انسان به سبب اینکه مختار بوده زیر سؤال می‌رود چون عقل داشته و کار را با انتخاب انجام می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: آفات‌ها سبب شده عظمت مسلمانان زیرسؤال برود و از هر گوشه‌ای از مسلمانان طلبکار باشند.

عبادی با بیان اینکه در بحث مسائل جزئی که در احکام فرعی پیش می‌آید روی آن سماجت شده است، افزود: حدود یک‌هزار و ۴۰۰ سال شده مسلمانان در دست و صورت شستن با هم اختلاف دارند و بهترین راه‌حل آن تقریب است.

وی گفت: اگر غیرت دینی وجود دارد باید در بدعت‌های عظیمی که بر مسلمانان تحمیل و امور را جهال در دست گرفته و علما در حاشیه قرار می‌گیرند، تحمیل شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به مفهوم وحدت اضافه کرد: وحدت این بوده که اگر قبول داریم جنگ در ماه‌های حرام، حرام است همه مسلمانان آن را بپذیرند نه اینکه برخی حرمت ماه حرام را نگه نداشته و کسی هم به آن‌ها کاری ندارد.

عبادی صهیونیست را دشمن اصلی مسلمان دانست و یادآور شد: برخی از کشورهای مسلمان با آن‌ها می‌سازند و کشورشان را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

وی درد را مقدمه درمان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: همه باید استغفار کرده و و مسلمانان را دریابیم و کمک کنیم.

جهاد تبیین خواب را مخالفان دین می‌گیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مشرفی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی در این جلسه اظهار داشت: ما باید در شرایط امروز نسبت به رسالت و وظیفه سنگینی که بر دوش ما بوده توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در مسیر دستیابی به قله‌های عدالت، معنویت و آنچه اسلام برای ما خواسته مشکلاتی وجود دارد، تصریح کرد: در شرایطی که استکبار رقم زده، اشکال ناخواسته‌ای را تلقین کرده است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه جامعه ما در وسط معرکه و آتش‌ها پویا حرکت می‌کند، یادآور شد: جامعه ما در مقابل همه بدخواهان ایستاده و مسیر خود را با فرمایشات پیامبر(ص) رقم زده است.

مشرفی با اشاره به جهاد تبیین که رهبر انقلاب بیان کردند، خاطرنشان کرد: این رسالت خواب را از مخالفان دین می‌گیرد.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار