کد خبر: ۲۰۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۱ به‌زودی تعیین می‌شود.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: علی حسین رعیتی‌فرد شامگاه چهارشنبه در بازدید از کارخانه شیر پگاه در گرگان همراه با مسئولان استانی اظهار داشت: کمیته‌ای متشکل از جامعه کارگری نماینده کارگری، جامعه بازنشستگان و شورای عالی کار مشغول بررسی حقوق و دستمزد برای سال ۱۴۰۱ هستند که امیدواریم تا دو هفته آینده این میزان مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه سبد معیشت هم تعیین شد افزود: ۸۷۹۵ هزار تومان به عنوان سید معیشت تعیین شد که حقوق و دستمزد بر این مبنا تعیین می‌شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره دستور وزیر کار هم گفت: وزیر دستور دادند اشکالات قانون کار بررسی و اصلاح شود.

‏معاون وزیر کار با اشاره به اینکه قانون کار ۳۱ سال پیش تصویب شده و دارای نواقصی است افزود: باید این نواقص شناسایی و قوانین حمایتی از کارگران مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: حمایت از تولید یکی از مواردی است که تاکید زیادی روی آن می‌شود که علاوه بر حفظ اشتغال، اشتغال‌های جدید هم ایجاد شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در این قوانین به دنبال این هستیم که قوانینی مربوط به دریافت مستمری را بررسی و در کنار آن شرایط را برای بازگشت به کار کارگران با توجه به تخصص‌شان فراهم شود که این موارد را بازرسان بررسی‌های را انجام دادند برخی از این مواد قوانین نیاز به اصلاح دارند.

رعیتی‌فرد با اشاره به اینکه ‏‌وزیر کار ۳ ماه فرصت داده که قوانین مربوط به صندوق روستایی، صندوق تامین اجتماعی، صندوق سرمایه‌گذاری رصد شود تا این قوانین جمع‌آوری شود، افزود: همچنین در سامانه وزارت کار هم قسمتی به وجود آمده تا کارفرمایان به سوالات و پرسش‌ها پاسخ دهند تا پایشی هم به این موضوع شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: به دنبال استفاده از خرد جمعی با کمک گرفتن از تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و کارگری هستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار