کد خبر: ۲۰۲۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
محسن منصوری:
استاندار تهران گفت: محدودیتی برای سفر‌ها و کاروان‌های راهیان نور در تعطیلات نوروزی وجود ندارد و تمهیدات بهداشتی و تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای سفر‌ها در اولویت است.

محدودیتی برای سفر‌های نوروزی و کاروان راهیان نور وجود نداردبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای محسن منصوری در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران با اشاره به وضع شاخص‌های کرونایی در سطح استان تهران افزود: با توجه به در پیش بودن اعیاد شعبانیه، نیمه شعبان و برگزاری مراسم در مساجد و تکایا افراد متولی مثل امور مساجد و سازمان تبلیغات، کنترل‌های لازم را صورت دهند تا فاصله گذاری و استفاده از ماسک اتفاق بیفتد و زمان برگزاری مراسم نیز کوتاه باشد.

وی با اشاره به سفر‌های نوروزی و راهیان نور ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا ممنوعیتی برای سفر‌های نوروزی و راهیان نور وجود ندارد، ولی باید شیوه نامه‌های بهداشتی، رعایت شود به ویژه بانیان کاروان‌های راهیان نور اهتمام بیشتری به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی داشته باشند و تزریق دُزهای واکسن کرونا پیش از برگزاری سفر‌ها صورت گیرد.

استاندار تهران گفت: آمار‌ها و شاخص‌های در هفته دوم اسفند نسبت به هفته اول سیر نزولی داشته است، به نحوی که میزان مراجعان بیمارستانی ۳۱ درصد، مراجعه به مراکز بهداشت ۳۶ درصد، بستری‌های عادی ۲۹ درصد، بستری‌های ویژه ۱۴ درصد و میزان فوتی‌های قطعی و مشکوک نیز ۱۹ درصد کاهش داشته است، با این حال کنترل‌ها باید با شدت و دقت بیشتری پیگیری شود.

منصوری با بیان اینکه استان تهران به لحاظ تزریق واکسن جزو استان‌های برتر کشور است، افزود: برای ۹۴ درصد افراد دُز اول، ۸۶ درصد دُز دوم و ۴۰ درصد دُز سوم تزریق شده است، ولی باید همت مضاعف شود تا تزریق دُز سوم واکسن در یک بازه زمانی به حدود ۷۰ درصد برسد.

وی با اشاره به لزوم برگزاری جلسات شهرستان‌ها به صورت متناوب ادامه داد: به غیر از فیروزکوه که در وضعیت قرمز قرار دارد، ۱۴ شهرستان استان تهران در وضعیت نارنجی هستند و ملارد در وضعیت زرد است که باید مراقب صورت گیرد و تدبیر شود تا سفر‌های نوروزی تبدیل به تهدید نشود.

استاندار تهران درباره اصناف گفت: در مسائل مربوط به اصناف نیازمند بازنگری جدی هستیم، زیرا برخی تصمیمات در میان صنوف رعایت نمی‌شود که تأکید شد تا اصناف جلسه‌ای با اتحادیه‌ها برگزار کنند.

منصوری افزود: نانوایی‌ها، پوشاک، آجیل و خشکبار، خواربارفروشی‌ها و باشگاه‌های ورزشی کمترین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را دارند که نظارت‌ها در زمینه این اصناف تشدید می‌شود.

وی خطاب به فرمانداران ادامه داد: در زمینه رسیدگی‌ها و کمک‌های مؤمنانه با توجه به آسیب دیدگی برخی مشاغل و خانواده‌ها از کرونا، اقدامات لازم پیگیری شود تا در شب عید خدمت‌رسانی مطلوب روی دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار