کد خبر: ۲۰۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
شرکت خودروسازی فراری یک میلیون یورو به اوکراین کمک خواهد کرد و از طرفی فعالیت او همراه با شرکت خودروسازی لامبورگینی به طور موقت در روسیه متوقف شده است.

خودروسازان همچنان به حمله اوکراین واکنش نشان می دهند؛ هم لامبورگینی و هم فراری اعلامیه‌ای مبنی بر تغییر عملیات خود در اکراین داده اند.

لامبورگینی اعلامیه خود را در توییتر اعلام کرد و گفت که قصد دارد کمک مالی به پناهندگانی که از سال ۲۰۱۴ در اوکراین فعال هستند، کند. این سازنده خودروهای سوپراسپرت همچنین گفت که عملیات تجاری خود را با روسیه متوقف خواهد کرد.

لامبورگینی بخشی از گروه خودروسازی فولکس واگن بوده که صاحب خودروسازی پورشه نیز هست. هم لامبورگینی و هم فراری یک میلیون یورو (۱.۱ میلیون دلار به نرخ ارز امروزی) به پناهندگان سازمان ملل اهدا کرده اند.

لامبورگینی فعالیت خود را در روسیه متوقف کرد
 

 

فراری نیز حرکت مشابهی انجام داد. این سازمان اعلام کرد که یک میلیون یورو برای حمایت از اوکراینی‌های نیازمند اهدا می‌کند و پول را به پروژه‌های بین‌المللی اختصاص می‌دهد. این خودروساز همچنین در طرح‌های محلی برای پذیرش پناهندگان در منطقه ایتالیا سرمایه گذاری خواهد کرد.

بندتو ویگنا، مدیرعامل فراری گفت که این شرکت در کنار اوکراینی‌های آسیب دیده می‌ایستد و افزود: امیدواریم هر چه سریعتر مذاکرات مثبت انجام شود، نمی‌توانیم نسبت به رنج همه آسیب‌دیدگان بی‌تفاوت بمانیم.

کمک‌های مالی فراری و لامبورگینی تنها دو مورد از چندین خودروساز است که تلاش می‌کنند به آسیب دیدگان جنگ کمک کنند. نیسان و استلانتیس نیز یک میلیون یورو برای کمک به اوکراینی‌هایی که از درگیری فرار می‌کنند کمک کرده اند. 

تویوتا اعلام کرد که کارخانه خود را در سن پترزبورگ که کمری و راو ۴ را برای بازار روسیه می‌سازد، تعطیل می‌کند. هوندا، جنرال موتورز و مزدا صادرات به روسیه را متوقف کرده‌اند، در حالی که ولوو و جگوار لندرور به دنبال تعطیلی هستند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار