کد خبر: ۲۰۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
امام جمعه داراب مطرح کرد؛
داراب- امام جمعه داراب با اشاره به پرتاب ماهواره نور۲ گفت: این اقدام گام بلند ایران در فضایی شدن اولین کشور اسلامی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا خسروی در خطبه های امروز داراب ضمن ابراز خرسندی از گام بلند سپاه پاسداران در فضایی شدن اولین کشور اسلامی خاطرنشان ساخت: ماهواره نور ۲ ارتقاء‌یافته ماهواره نور ۱است و ماموریت آن، سنجشی و اطلاعاتی است و اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط آن می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. ازجمله این‌که این ماهواره می‌تواند در مقیاس بزرگ و با دید بسیار وسیع از فاصله ۵۰۰ کیلومتری، حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله را رصد کند.

خطیب جمعه داراب با بیان اینکه قرار گرفتن ماهواره‌ها در این مدار به‌معنای آن است که کشور در مدارهای کاربردی از فضا برای استفاده از ماهواره‌ها قرار گرفته است، اظهار کرد: هم اکنون ماهواره نور از حالت ماهواره‌های آزمایشی قبلی خارج شده است.

وی یادآور شد: مهمترین نکته این‌که، فرزندان انقلابی این مردم توانستند سینه آسمان را شکافته و جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان اولین کشور مسلمانی معرفی کنند که ماهواره را در فضا قرار می‌دهد.

حجت الاسلام خسروی تاکید کرد: این اتفاق و دستاورد مهم تنها یک عمل فنی نیست، بلکه غلبه بر اراده‌هایی است که می‌خواستند ما را در زمین قفل کنند، ما توانستیم بر دشمن غلبه کنیم و این فناوری‌های پیچیده و دانش‌های نوین را به یک محصول موفق تبدیل کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار