کد خبر: ۲۰۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
استاندار سمنان:
سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه ۳۵ درصد از جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهند، گفت: سمنان چهارمین استان از لحاظ دارا بودن جمعیت جوان در گستره کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی بعد از ظهر شنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان سمنان که به میزبانی سالن یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد با بیان اینکه ۳۵ درصد جمعیت استان را جمعیت جوان تشکیل می‌دهد، تاکید کرد: توجه به روحیه جوان و جوان گرایی از جمله تأکیدات دولت مردمی حجت‌الاسلام رئیسی است.

وی با بیان اینکه استان سمنان چهارمین استان کشور از لحاظ دارا بودن جمعیت جوان است، تاکید کرد: سمنان از لحاظ رشد جمعیت جوان، رتبه دوم کشور را دارد.

تسهیل گری در امر ازدواج

استاندار سمنان با بیان اینکه عامل مؤثر در بسیاری از موفقیت‌ها، جوان گرایی و استفاده از فکر و تخصص جوانان است، گفت: ازدواج جوانان در استان سمنان با توجه به اقدامات تسهیلگری که صورت گرفته، نسبت به سال قبل، سه درصد رشد داشته است.

هاشمی با بیان اینکه استان سمنان دارای ۱۰۵ سازمان مردم نهاد فقط در حوزه فعالیت‌های مرتبط با جوانان است، گفت: این موضوع نشانگر ظرفیت‌های عظیم بخش جوانان در استان است.

وی به تسریع در تشکیل پرونده‌های تسهیلات ازدواج و پرداخت تسهیلات به جوانان را از جمله تأکیدات استانداری به بانک‌ها دانست و تصریح کرد: ازدواج، اشتغال، مسکن در کنار مسائلی مانند هویت بخشی به نسل جوان جامعه، مهارت آموزی و نشاط از جمله مهمترین مطالبات جوانان است که باید برای آنان برنامه ریزی درستی داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار