کد خبر: ۲۰۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹
حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور با حضور در برنامه تلویزیونی «حاشیه» ، به برخی ابهامات و اتهامات دلواپسان پاسخ داد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از  انتخاب،  وی در پاسخ به سوالات جهت دار مجری (که ظاهراً نماینده دلواپسان را عهده دار بود)، در مورد اینکه «چه موقع رییس جمهور از فاجعه منا مطلع شد»، گفت: پس از آنکه هواپیما در نیویورک فرود آمد و مقداری معطل ماندیم (که این معطلی دلیل خاصی هم داشت) وزیر محترم خارجه با دکتر روحانی تماس گرفت و خبر این حادثه را داد.
 وی در پاسخ به سئوالی در مورد عملکرد رییس جمهور، با بیان اینکه «دکتر روحانی مرد بحران ها و حادثه هاست»، گفت: چهره ی ایشان تغییر کرد و خطاب به وزیر خارجه گفت: چند نفر؟ که دکتر ظریف، عددی را گفت. رئیس جمهور در ادامه گفت: شما برای این عدد، انقدر برافروخته نشده اید.
 
آشنا در پاسخ به این سئوال مجری برنامه که پرسید «برخی توقع داشتند رئیس جمهور به کشور بازگردد» گفت: تصمیمات رئیس جمهور به واسطه خیلی از مولفه های صادر می شود.
 
وی ادامه داد: ضمن اینکه دکتر روحانی ضمن اینکه همان ابتدا معاون اول خود را مسئول پیگیری حادثه کرد ، مرتباً با تهران ، مکه و حتی منا در ارتباط بود.
 
پس از این سخنان ، فردی به نام «فواد ایزدی» به عنوان «کارشناس» به صورت تلفنی به برنامه متصل شد و صحبت هایی در مورد روابط ایران - عربستان ، سخنان رئیس جمهور در منا و برخی مباحث دیگر مطرح کرد.
 
آشنا پس از شنیدن سخنان این فرد ، گفت: بسیار خوشحالم که می بینم با فردی به صورت تلفنی مصاحبه شد که در حوزه های مختلفی چون رسانه ، سیاست داخلی، حقوق بین الملل ، روابط ایران و سعودی ، سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل و ... تخصص دارند که جا دارد هم به ایشان تبریک بگویم و هم به صداوسیما !
 
مشاور فرهنگی رئیس جمهور، در بخش دیگری از این گفت و گو در پاسخ به سئوالی در مورد علت تغییر ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل گفت: ما به لحاظ حقوقی این اقدام غیرقانونی آمریکا را نپذیرفتیم ، اما با آن مواجه شدیم.
 
آشنا در واکنش به این اصرار مجری که معتقد بود «فرستادن یک نماینده جز ابوطالبی به سازمان ملل ، باعث شد ما ضعیف شویم» گفت: شما خودتان را جای وزارت خارجه بگذارید! من نمی گذارم فردی را که معرفی کردید به اینجا بیاید، شما چه خواهید کرد. در این لحظه مجری گفت: من مجری هستم نه دیپلمات!
 
وی اما در پاسخ به این سخن مجری گفت: پس اجازه دهید در این مورد دیپلمات ها تصمیم بگیرند.
 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: