کد خبر: ۲۰۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال از امدادرسانی به 40 دستگاه خودروی گرفتار شده در برف و کولاک گردنه الماس خبر داد.

معروف خسروی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خلخال اظهار کرد: ارتفاع برف در برخی نقاط جاده خلخال - اسالم به ۲ و نیم متر رسیده است و کولاک شدید به صورت مقطعی در گردنه الماس در جاده خلخال به اسالم ادامه دارد و موجب غافلگیری مسافران نوروزی در شبانه‌روز گذشته شد.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته راهداران در آماده باش کامل بوده و به لحاظ شدت کولاک بیش از ده‌ها بار جاده‌های حوزه استحفاظی از برف پاکسازی شده و اما به لحاظ وزش باد شدید هم‌چنان در بخش‌هایی از این جاده و گردنه الماس در انتهای حوزه استحفاظی خلخال در محدوده ییلاق کرمان، پیچ معدن و مقابل راهدارخانه شاهد کولاک هستیم.

خسروی گفت: مسافرانی که از مناطق گرم مرکزی کشور در مسیر خلخال بودند با سپری کردن مسافتی از جاده خلخال به اسالم در حوزه گیلان، متاسفانه در گردنه الماس به لحاظ نداشتن زنجیر چرخ گرفتار شدند که با تلاش راهداران تا صبح امروز علاوه بر بازگشایی راه‌ها، نجات و هدایت مسافران با حضور امدادگران و راهداران ادامه یافت.

 

ثبت بیش از ۲۷ هزار تردد جاده‌ای در شهرستان خلخال

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال بیان کرد: تا پایان وقت روز ششم فروردین ماه ۱۴۰۱ بیش از ۲۷ هزار خودرو از محور خلخال به فیروز تردد نموده‌اند که پرترافیک‌ترین محور، جاده خلخال به اسالم به لحاظ جاذبه‌های طبیعی و جنگلی و گردشگری بوده است.

وی گفت: به غیر از محور خلخال به پونل و خلخال به ماسال بقیه محورهای مواصلاتی باز است و از اول نوروز تاکنون بیش از ۱۴ هزار کیلومتر برف‌روبی انجام شده و ۹۰۰ تن شن و نمک در محورها در جهت تسهیل در تردد رانندگان در جاده‌های لغزنده و یخبندان شهرستان خلخال استفاده شده است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار