کد خبر: ۲۰۴۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱
رئیس پلیس فتا کرمانشاه:
کرمانشاه- رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به کلاهبرداری سارقان از ۲۰ نفر در این شهر، گفت: کلاهبرداران اینترنتی توسط پلیس فتا کرمانشاه دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی عباسی کسانی اظهار کرد: پس از مراجعه چند نفر از شهروندان کرمانشاهی به پلیس فتا استان کرمانشاه و طرح شکایت مبنی بر اینکه پس از درج آگهی در سایت‌های اینترنتی شخصی از طریق شبکه‌های اجتماعی با آنها ارتباط برقرار کرده و پس از مراجعه حضوری و جلب اعتماد با ارائه رسید بانکی و بیان اینکه مبلغ را از طریق شبکه پایا انتقال داده است کالا را تحویل گرفته و با وجود گذشت چند روز هنوز مبلغی به حساب آنها واریز نشده رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با دریافت این گزارش کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز و با انجام کارهای اطلاعاتی متوجه شدند افراد کلاهبردار از طریق برنامه رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانیان کرده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه متهم در زمان خرید هیچ اطلاعات هویتی و یا شماره تماسی به فروشندگان نداده بوده کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و تخصصی و تعقیب و مراقبت شبانه‌روزی در مدت ۴۸ ساعت موفق به شناسایی یکی از متهمان شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

عباسی کسانی گفت: متهم دستگیر شده در بازجویی‌ها با اقرار به جرم خود عنوان کرد: کلاهبرداری از فروشندگان اینترنتی را با همدستی شخص دیگری انجام داده است که این شخص هم بلافاصله دستگیر شد.

وی با بیان اینکه متهمان به کلاهبرداری از ۲۰ نفر به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال اعتراف کردند از معرفی آنها به دستگاه قضائی جهت صدور احکام لازم خبر داد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه به کاربران هشدار داد: فروشندگان پس از دریافت رسید پرداخت حتماً موجودی حساب خود را چک کرده و به یاد داشته باشید که پیامک واریز بانک را فعال و درصورتی‌که خدمات پیامکی ندارید از طریق دستگاه خودپرداز موجودی خود را بررسی کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار