کد خبر: ۲۰۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه:
کرمانشاه- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به انتخاب شعار سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت:نهادینه سازی اقتصاد دانش بنیان راهکار توسعه پایدار کرمانشاه است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد باباخانی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه اقدام مشترک تنظیم بازار استان کرمانشاه که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با درایت و هوشمندی چندین سال است که به بحث اقتصاد و تولید توجه ویژه دارند که ناشی از اهمیت این مقوله در رشد و تعالی ایران اسلامی و در زندگی مردم دارد.

وی روند بهبود سازوکارهای کنترل قیمت‌ها و هوشمند سازی نظارت‌ها بر اساس ابزارها و سیاست‌های تنظیم بازار از تولید تا توزیع را راهبردی مؤثر برای تحقق اهداف برشمرد و افزود: در ایام پیش رو و در آستانه ماه مبارک رمضان دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد باید با انسجام و یکپارچگی در عرصه مدیریت بازار فعالیت و نقش آفرینی فعالانه داشته باشند به گونه‌ای که آرامش در بازار حاکم باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: روند کنونی نظارت بر بازار به صورت دقیق و مستمر با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان تداوم خواهد داشت تا قیمت کالاهای ضروری و اقلام پرمصرف سبد خانوار افزایش نداشته باشد.

باباخانی با اشاره به اهمیت تولید در تنظیم بازار، گفت: تعادل عرضه و تقاضا منجر به تنظیم بازار می‌شود و تقویت بخش تولید با پوشش خلاءهای بخش عرضه به تنظیم بازار و در نهایت کنترل تورم کمک می‌کند.

وی بیان کرد: توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان در تنظیم بازار بسیار مهم است و با ابزار دانش می‌توان با هوشمندسازی توزیع و نظارت اقلام و کالاها با دقت بیشتری بر بازار کنترل داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در این نشست که آخرین وضعیت تغییرات قیمت‌ها در بازار بر اساس گزارش دستگاه‌های اجرایی بررسی شد، خاطر نشان کرد: با وجود پیک مصرف و افزایش تقاضا در ایام پایان سال در مجموع وضعیت بازار با آرامش نسبی همراه بوده و البته نظارت‌ها در مقطع فعلی نیز به صورت میدانی افزایش خواهد یافت.

باباخانی با تشریح راهکارهای استمرار نظارت‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان، گفت: نظارت بر زنجیره تأمین راهبردی اساسی برای تنظیم بازار است و نباید بازرسی به انتهای زنجیره تولید و توزیع یعنی خُرده فروش‌ها محدود شود و باید این نظارت‌ها از مرحله تولید شروع و عرضه و توزیع را نیز شامل شود.

وی حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا و دانش محور را در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان کرمانشاه در سال جاری اعلام کرد و افزود: نهادینه سازی اقتصاد دانش بنیان راهکار اصلی توسعه پایدار و ایجاد اشتغالزایی با رویکرد کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و بهره‌مندی از دانش فنی در تولید کالا و خدمات است و بر این تجاری سازی ایده‌های خلاقانه را تسهیل خواهیم کرد و با حمایت از پارک علم و فناوری می‌توانیم در معرفی محصولات به بازارها کسب و کارهای دانش محور را حمایت کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه ظرفیت‌های بی بدیل و بی نظیر استان کرمانشاه را در عرصه‌های کشاورزی و صنعت را تشریح کرد و گفت: باید در تمامی بخش‌ها به دنبال رفع خلاءهای تولید در استان باشیم و با آینده‌نگری و برنامه‌ریزی دقیق بر شیوه تولید برخی کالاها و اقلام نظارت هوشمند و مستمر داشته باشیم تا با مدیریت تقاضا امکان تولید محصول در فصل مناسب برای تنظیم بازار فراهم شود.

باباخانی یادآوری کرد: دستگاه‌های ذیربط وظیفه دارند در راستای هوشمندسازی شبکه‌های توزیع و نظارت بر کالاها با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده و اقدامات و برنامه‌های خود را دنبال کنند.

وی همچنین توجه به برنامه‌ریزی آینده نگرانه برای تأمین به موقع کالاهای اساسی و همچنین توجه به قیمت گذاری کالاها و نظارت دقیق بر کشتارگاه‌ها را نیز مورد تاکید قرار داد.

باباخانی بیان کرد: برای تأمین کالاهای اساسی در چند روز باقیمانده ایام نوروز و همچنین در ماه مبارک رمضان نباید مشکلی وجود داشته باشد و با توجه به تلاش‌ها و اقداماتی که در این زمینه در حال انجام است مشکلی برای توزیع این کالاها در استان کرمانشاه وجود نخواهد داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار