کد خبر: ۲۰۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سفر هیات دولت به خراسان رضوی ۲۷۰۰ میلیارد تومان مصوبه در بخش کشاورزی این استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سید جواد ساداتی‌نژاد دیروز در هجدهمین سفر هیات دولت به استان خراسان رضوی به عنوان نماینده رئیس جمهور به دو شهرستان جوین و داورزن سفر کرده است.

وی در نشست شورای اداری شهرستان داورزن گفت: از این میزان مصوبه ، ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه قنوات ، ۱۷۰ میلیارد تومان برای تامین آب کوچک از طریق استخرهای انتقال آب ، ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمک‌های فنی به سامانه‌های آبیاری نوین دیده شده است.
وی افزود: همچنین در بحث استخر و انتقال آب با لوله و لاینینگ کانال‌ها ۳۰۰ میلیارد تومان و در حوزه آب و خاک و آبخیزداری ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان خراسان رضوی مصوب شده است.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که برای حمایت از توسعه باغات ، شبکه انتقال آب ، کشت گیاهان دارویی و صدور سند نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده است ، افزود: در مجموع ۲۷۰۰ میلیارد تومان جمع مصوباتی است که ما در حوزه کشاورزی داریم و تلاش خواهیم کرد بخش مناسبی از آن را در شهرستان داورزن با توجه به شرایط و مطالبات آنها هزینه کنیم.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که شهرستان داورزن یک شهرستان کشاورزی است و عمده مردم این شهرستان روستایی هستند و شغل آنان کشاورزی است، گفت: امیدواریم امسال سال خوبی برای کشاورزان عزیز رقم بخورد.
وی افزود: در سفر رئیس جمهور به استان‌های مختلف بخش زیادی از مصوبات سفر به حوزه کشاورزی برمی‌گردد و مسائلی مهمی که توسط استاندار، فرماندار ، نماینده استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان مطرح شد، به اطلاع رئیس جمهور خواهد رسید.
ساداتی‌نژاد با بیان این که نگاه رئیس جمهور، نگاه عدالت‌محور و مردمی است ، گفت: مردمی‌ترین وزارتخانه در دولت ، وزارت جهاد کشاورزی است، زیرا سه وعده غذای سفره مردم از حوزه کشاورزی تامین می‌شود و هم حدود یک سوم جمعیت کشور را جامعه کشاورزی و فعال در این بخش تشکیل می‌دهند، لذا با این نگاه در حوزه کشاورزی شاهد اتفاقات خوبی در سفرهای استانی بوده‌ایم.
وی ادامه داد: در سفر به استان خراسان رضوی یکی از اصلی‌ترین مطالبات در حوزه قنات و مرمت قنوات بوده است ، زیرا آب مایه حیات است و تاثیر زیادی در مناطق با اقلیم خشک دارد و در این سفر اعتبار برای حوزه قنوات در نظر گرفته شده است.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت : شهرک فلفل‌کوبی که در حال حاضر زیرمجموعه وزارت صمت است، ذیل صنایع تبدیلی کشاورزی قرار گیرد.
وی افزود: از آنجایی که در این سفر برای زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی اعتبار در نظر گرفته شده است، انتقال شهرک فلفل‌کوبی به شهرک‌های کشاورزی می‌تواند به راه‌اندازی و فعالیت شهرک فلفل‌کوبی کمک کرده و اشتغالزایی کند.
ساداتی‌نژاد افزود : تمام مطالبات مردم این شهرستان را به ریاست جمهوری منتقل خواهم کرد. این شهرستان دارای محرومیت است اما در فهرست شهرستان‌ها و بخش‌های محروم قرار نگرفته است که امیدواریم در این سفر با توجه به شرایط و محدودیت‌های این منطقه، کارهای خوبی در این شهرستان صورت گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار