کد خبر: ۲۰۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: اعضای جوانان هلال احمر از ۲۵ اسفند سال‌گذشته تا روز گذشته به ۱۶ هزار و ۱۴۹ مسافر نوروزی خدمات بشردوستانه ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید قاسم موسوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی با شعارهای "جوانان هلال احمر سفیران ایمنی و سلامت و نشاط اجتماعی"، "عیدی برای همه" و " سفرمسوولانه در قرن جدید – قرن امید" از 25 اسفند سال گذشته آغاز و تا پایان 13 فروردین یافت.
وی افزود: طی 18 روز گذشته با فعالیت  417 روز از اعضای جوانان دختر و پسر ۷ هزار و  ۹۹۹ نفر از مسافران به نقاط ایمن از جمله هتل‌ها، مراکز اقامتی و تاریخی استان زنجان هدایت شده و برای 2 هزار و 670 نفر اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری و مهار بیماری کرونا انجام شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۳ هزار و 577 نفر از کودکان نیز در پست‌های ثابت جوانان هلال احمر استان از فضای دوستدار کودک بهره‌مند شده‌اند.
موسوی از ارائه خدمات و آموزش امدادی برای یک هزار و 903 نفر از مسافران نوروزی خبر داد و یادآوری کرد: این خدمات نیز توسط اعضای جوانان هلال احمر در سطح استان زنجان ارائه شد.
وی ادامه داد: در بیست و دومین طرح ملی خدمات بشردوستانه جوانان هلال احمر استان زنجان  232 نفر از اعضای جوانان آقا و 185 نفر از اعضای جوانان خانم در سه پست ثابت و چهار اکیپ سیار "سحاب"  فعالیت داشتند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: پویش‌های "چلچراغ" و" رفیق خوشبخت ما" با مشارکت ۵ هزار و ۱۲۲ نفر در حال اجراست.
موسوی افزود:  پویش "بهرفت" نیز با مشارکت  ۳ هزار و ۱۹۵ نفر پایان یافت.
وی اضافه کرد: پست‌ها و تیم‌های سیار خدمات بشردوستانه و ارائه کمک‌های اولیه امدادی و آموزش‌های همگانی هلال احمر را با رویکرد ایمنی و سلامت مسافران به ویژه پیشگیری و کاهش آسیب‌پذیری کودکان، در مقاصد گردشگری، نقاط منتهی به مقصد سفر و مبادی ورودی ارائه می‌دادند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: پست‌های ثابت در مبادی ورودی به استان زنجان در آزادراه زنجان - قزوین در مجتمع پاسارگاد، در میدان بسیج شهر زنجان و موزه رختشویخانه این شهر مستقر بودند و تیم‌های سحاب را نیز در شهرستان‌های زنجان، خدابنده و طارم فعالیت داشتند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار