کد خبر: ۲۰۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر وزیر کشور به متروی تبریز اختصاص یافته است.

جواد رحمتی اظهار کرد: در کلانشهرهایی که مترو وجود دارد، اوراق مشارکت تصویب شده و برای تبریز نیز ۷۰۰ میلیارد تومان به تناسب حجم پروژه ها تصویب شده که ۲۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به اتوبوسرانی تبریز است.

وی خاطرنشان کرد: این مبلغ مربوط به اعتبارات سال ۱۴۰۰ بوده و برای سال ۱۴۰۱ هم اعتبار برای متروی تبریز اختصاص خواهد یافت که برای هیچ کلانشهری تاکنون این مبلغ مشخص نشده، چون قانون بودجه اخیراً ابلاغ شده است.

رحمتی ادامه داد: پیش بینی می شود اعتبار یاد شده در سال ۱۴۰۰ برای امسال نیز با حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش متناسب با حجم پروژه های مترو کلانشهرها افزایش یابد.

وی یادآور شد: در کلانشهرهای تبریز، مشهد، شیراز، اصفهان و اهواز مترو با چهار تا پنج خط طراحی شده است و اکنون نیز بر اساس حجم پروژه ها اعتبار اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: از خط یک متروی تبریز اندکی باقی مانده است و خط ۲ مترو تبریز نیز به طور تقریبی از سه تا چهار سال پیش آغاز شده و با قرارگاه خاتم به پیش می رود. 

وی اضافه کرد: خط سه نیز متاسفانه در شورای قبل و شهردار سابق از اولویت خارج شده بود، اما ما ردیف اعتباری آن را حفظ کردیم و اکنون نیز شورای جدید آن را در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه دولت ۵۰ درصد و شهرداری ها ۵۰ درصد اعتبارات مترو را تامین می کنند، گفت: بر این اساس اکنون رقم درشتی از اعتبارات برای انجام خطوط باقیمانده تبریز نیاز است که از طریق فاینانس چینی خط ۲ متروی تبریز تکمیل می شود.

برچسب ها: تبریز ، مشارکت ، مترو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار