کد خبر: ۲۰۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
امروز شاخص کل بورس با افت ۷ هزار و ۶۹۵ واحدی، در تراز یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۷۴۳ واحد متوقف شد.

امروز چهارشنبه (۱۷ فروردین) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد یک هزار و ۴۰۳ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۷۲ هزار واحد قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با افت ۷ هزار و ۶۹۵ واحدی، در تراز یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۷۴۳ واحد متوقف شد.

آقای آرتا اسدی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: چند عامل امروز بر روند بازار اثرگذار بود از جمله حواشی حذف ارز ۴۲۰۰، لغو مصوبه واردات خودرو که به بازار شوک وارد کرد، بدقولی وزیر صنعت و سهام مربوط به ایران خودرو نیز چالشی برای سهامداران ایجاد کرده است. همچنین بحث افزایش سپرده‌های بانکی که بهتر بود  این سپرده‌ها به سمت بازار‌ها حرکت کند تا به بحث‌فعالیت‌های بانکی بپردازد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۴ هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «فملی» و «شپنا» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خساپا»، «خودرو» و «خگستر» سه نماد پر تراکنش بودند.

افت ۷ هزار و ۶۹۵ واحدی شاخص کل بورس
شاخص کل هم وزن هم با رشد یک هزار و ۵۱۸ واحدی روی پله ۳۷۷ هزار و ۳۴۷ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد یک هزار و ۱۱۷ میلیارد سهم به ارزش ۴ هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان رسید.

افت ۷ هزار و ۶۹۵ واحدی شاخص کل بورس
شاخص فرابورس هم با رشد ۶۹ واحد روی پله ۱۹ هزار و ۸۵۰ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک هزار و ۷۲۰ میلیون و سهم به ارزش ۹۸۰ هزار و ۹۸۲ میلیارد تومان رسید.

افت ۷ هزار و ۶۹۵ واحدی شاخص کل بورس

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های وپارس، وامید و پترول به ترتیب با ۲۴۷.۲۷، ۲۱۹.۱۳ و ۱۹۵.۰۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های فولاد، فملی و شتران به ترتیب با ۱۷۶۵.۴۲، ۹۰۳.۸ و ۸۵۳.۵۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل فرابورس

نماد‌های ومهان، غصینو و سمگا به ترتیب با ۱۲.۹۷، ۱۲.۳۸ و ۸.۰۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های صبا، بساما و شگویا به ترتیب با ۴.۸۴، ۴.۴۹ و ۳.۰۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ یک  هزار و ۵۳۵ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فرآورده نفتی»، «شیمیایی» و «فلزات اساسی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

افت ۷ هزار و ۶۹۵ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های سخاش، کمنگنز و خکار بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های کسعدی، فرآور و پرداخت بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

افت ۷ هزار و ۶۹۵ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های تلیسه، بنو و افرا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت بالاس، بساما و قچار بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

افت ۷ هزار و ۶۹۵ واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های ورنا، افران و همای بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های همای، خودرو و شتران در بورس ایران داشتند.

افت ۷ هزار و ۶۹۵ واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، اوصتا و آسامید بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های تابان ۰۳، اوصتا و اعتماد در بورس ایران داشتند.

افت ۷ هزار و ۶۹۵ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

نماد‌های خگستر، خساپا و کمند بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خساپا، خگستر و خودرو بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

افت ۷ هزار و ۶۹۵ واحدی شاخص کل بورس

نماد‌های اعتماد، اراد ۳۸۴ و سمگا بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کرمان، تجلی و سمگا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

افت ۷ هزار و ۶۹۵ واحدی شاخص کل بورس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار