کد خبر: ۲۰۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
استاندار تهران با بیان اینکه استان تهران پیشانی نظام است گفت: 52 درصد مالیات کشور از طریق استان تهران تامین می شود که برخی از تسهیلات پرداختی از سوی بانک های استان تهران، ارتباطی با سرمایه گذاری در استان تهران ندارد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از  ایرنا، سیدحسین هاشمی روز سه شنبه در جلسه شورای بانک استان تهران با اشاره به شکل گیری شورای بانک ها در استانداری گفت: ارتباط مستمر با مدیران عامل بانک ها برای تحقق اهداف توسعه ای استان یک ضرورت است و براین اساس با پیشنهاد شکل گیری شورای بانک های استان موافقت شد.
وی با اشاره به اینکه 50 درصد سپرده نقدی و بیش از 20 کارت بازرگانی در کشور متعلق به استان تهران است خاطر نشان کرد: استان تهران به اندازه نقشی که در اقتصاد کشور دارد بهره ای نمی برد.
استاندار تهران به نقش شورای بانک ها در استان تهران اشاره کرد و افزود: این شورا تاثیر مهمی در تصمیم گیری های توسعه ای استان با جمعیت 14 میلیونی دارد و از طریق این شورا سهم تهران برای دریافت تسهیلات در سرمایه گذاری مشخص می شود.
هاشمی دوران پسا تحریم را دورانی پر اهمیت برای سرمایه گذاری دانست و تصریح کرد: نخستین برنامه ریزی اقتصادی استان راه اندازی صنایع (های تک) است تا پس از سال ها از محدودیت خارج می شود.
وی تقویت صنایع غذایی، کشاورزی، گردشگری و تجاری را از دیگر برنامه های توسعه استان عنوان کرد و گفت: برای تحقق این کار به کمک بانک ها نیاز داریم، به خصوص موضوع نوسازی صنایع که از ابتدای ورود من به استانداری مورد توجه بوده است.
استاندار تهران به موضوع رفع آلودگی هوا در استان تهران اشاره کرد و افزود: آلودگی هوای تهران ابعاد وسیعی از زندگی را تهدید می کند براین اساس از زمان ورودم به استانداری، بنزین استاندارد در دستور کار قرار گرفته است.
هاشمی جمع آوری خودروهای فرسوده را راه حل دیگری در رفع آلودگی هوای تهران دانست و گفت: پس از رفع مشکلات تشکیلاتی این مهم با کمک بانک ها محقق می شود.
وی تهدید صنایع آلاینده را عامل دیگری در آلودگی هوای تهران برشمرد و تصریح کرد: برخی صنایع استان متعلق به 30 سال گذشته است و برای بهره وری مناسب نیازمند نوسازی است که حمایت بانک ها را می طلبد.
استاندار تهران ادامه داد: ساخت 10 هزار هکتار شهرک صنعتی در ملارد، شهریار، قرچک، دماوند و سایر شهرستان ها مصوب شده است که با سفر دولت تدبیر و امید به غرب استان تهران بخشی از آن آغاز شد.
وی با بیان اینکه 400هزار واحد صنفی در استان تهران فعالیت دارند گفت: بیش از نیمی از واحدهای صنفی مجوز ندارند و بدون بهره وری مناسب هزینه در پی خواهد داشت.
وی بر ساماندهی واحدهای صنفی تاکید کرد و ادامه داد: هویت یابی واحدهای صنفی و پرداخت حق دولت از سوی آنها یکی از موضوعات اصلی در استان تهران است.
استاندار تهران در ادامه به موضوع ریزگردها در استان تهران اشاره کرد و افزود: منبع اصلی ریزگردها جنوب و جنوب غرب استان است که در سفر رییس جمهوری به شهرستان های این منطقه از تهران با تثبیت دشت های وسیع مصوب شد و پس از جلب نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قرار است 30 هزار هکتار از دشت های این مناطق تثبیت شود.
هاشمی از نیازمندی استان تهران به بانک ها برای مکانیزه شدن بخش کشاورزی گفت و ادامه داد: در استان تهران 211 هزار هکتار زمین و باغات وجود دارد که به دلیل خشکسالی نیمی از آن از دسترس خارج است.  
وی استان تهران را دارای ظرفیت زیاد در محصولات کشاورزی دانست و خاطر نشان کرد: شهرستان شمیرانات در تولید گیلاس کشور رتبه نخست دارد و استان تهران در سایر محصولات رتبه اول تا سوم را دارد.
استاندار تهران گفت: 32 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان با همکاری بانک کشاورزی تحت آبیاری تحت فشار است و تا پایان دولت تدبیر و امید این میزان به بیش از 60 هزار هکتار می رسد.
هاشمی همراهی و کمک بانک ها در تصفیه فاضلاب استان تهران را مهم دانست و افزود: 1 میلیارد و 400 میلیون مترمکعب فاضلاب در استان تهران است که با آلودگی همراه است.
وی با بیان اینکه کمک بانک ها در تصفیه فاضلاب تهران اهمیت بسیار دارد گفت: تصفیه فاضلاب استان تهران برای کاهش آلودگی زیست محیطی از اولویت های استان است به طوریکه یکی از مصوبات سفرهای رییس جمهوری به شهرستان های استان را به خود اختصاص می دهد.
استاندار تهران همچنین خاطر نشان کرد: راه اندازی قطار حومه ای و توسعه صنعت گردشگری استان نیازمند مساعدت بانک ها است.
هاشمی گفت: مدیران عامل بانک ها با کاهش بروکراسی و ایجاد تسهیلات برای سرمایه گذاران از نظر شهروندی و نقش مدیریتی در توسعه استان تهران اثرگذار خواهند بود.
وی راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در استان تهران را یکی از اهداف توسعه استان دانست و عنوان کرد: کاهش بروکراسی غیرضروری و انجام سریع امور سرمایه گذاری هدف اصلی پنجره واحد است که پس از آن نیازمند همراهی بانک ها با سرمایه گذاران هستیم.  
استاندار تهران در پایان افزود: با کمک بانک ها، سرمایه گذار به راحتی به اهدافش در استان می رسد و در این راستا اهداف دولت در توسعه استان و اقتصاد مقاومتی محقق می شود.
نخستین جلسه شورای بانک استان تهران امروز سه شنبه با حضور استاندار تهران و مدیران عامل بانک های دولتی و خصوصی در استانداری تهران برگزار شد.
 
 

برچسب ها: مالیات ، بانک ، تحریم
نام:
ایمیل:
* نظر: