کد خبر: ۲۰۵۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
تعداد ۲۱ میلیون و ۳۳۳ هزار گواهی سپرده کالایی به ارزشی بیش از ۲۳۱ میلیارد تومان در هفته‌ای که گذشت در بورس کالای ایران معامله شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در هفته‌ای که گذشت معامله گران تعداد 21 میلیون و 333 هزار و 223 گواهی سپرده کالایی را به ارزش بیش از 231 میلیارد و 265 میلیون تومان در بورس کالای ایران معامله کردند.

بر این اساس سیمان با دادوستد 16 میلیون و 876 هزار گواهی سپرده کالایی به ارزش بالغ بر 10 میلیارد تومان دست به دست شد تا این دارایی پایه با کسب سهم 79 درصدی، از نظر حجم معاملاتی صدرنشین معاملات هفتگی شود و در صدر جدول جای گیرد. این میزان گواهی سپرده سیمان دست به دست شده، بالاترین سطح از زمان راه اندازی این ابزار در بورس کالا محسوب می شود.

زعفران نگین نیز با جا به جایی 3 میلیون و 778 هزار و 797 گواهی سپرده در جایگاه دوم جدول قرار گرفت، این در حالی است که دارایی پایه مذکور با ثبت ارزش بیش از 1401 میلیارد ریال از نظر ارزش معاملات، نخست و نسبت به سایر رقبا پیشتاز شد و به تنهایی 60 درصد از ارزش کل معاملات این هفته را رقم زد.

در نمادهای معاملاتی گواهی سپرده سکه طلا نیز تعداد 590 هزار و 800 ورقه بهادار مبتنی بر کالا در حالی مورد معامله قرار گرفت که ارزش آن از رقم 73.9 میلیارد تومان فراتر رفت و مقام سوم هم از نظر حجم و هم از نظر ارزش کل معاملات به این دارایی پایه اختصاص یافت.

همچنین ثبت معامله 74 هزار و 367 گواهی سپرده شیشه نیز ارزش بیش از 6 میلیارد تومانی را برای این دارایی در پی داشت.

در جریان معاملات این هفته، ارزش معامله 7993 گواهی سپرده برنج طارم به 520 میلیون تومان افزایش یافت و 5150 گواهی سپرده زیره سبز نیز به ارزش حدود 538 میلیون تومان در بازار معامله شد.

براساس آمارهای معاملات هفته ای که گذشت، در سه دارایی پایه کشمش، نخود و پسته نیز در مجموع، تعداد 116 گواهی سپرده کالایی به ارزش تقریبی 7 میلیون تومان خریداری شد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار