کد خبر: ۲۰۵۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سازمان برنامه و بودجه، پرداخت وام مسکن روستایی را تورم زا می‌داند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای اکبر نیکزاد ثمرین در نشست خبری امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در ۲۵ آبان ۱۴۰۰ در جلسه شورای عالی مسکن مصوب شد که وام ساخت مسکن روستایی از صد میلیون به دویست میلیون افزایش یابد و سود آن ۵ درصد و ۲۰ ساله تعیین شد، اما سازمان برنامه و بودجه در مقابل آن ایستاد.
 
 
وی گفت: مکاتباتی در این زمینه با سازمان برنامه و بودجه انجام شد که نتیجه نداد و حتی به رئیس جمهور نامه دادیم و ایشان دستور داد که این وام پرداخت شود، اما وام مسکن روستایی پرداخت نمی‌شود.
 
رئیس بنیاد مسکن افزود: بنیاد مسکن به فرمان امام در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ تاسیس شد و اسم اصلی " حساب ۱۰۰ امام " است و این نهاد انقلابی از روز نخست تاسیس، تاکنون ظرفیت خوبی برای خدمت مردم داشته و با همه دولت‌ها همکاری مناسبی و دولت‌ها نیز از ظرفیت آن به نحو مطلوب بهره‌مند شدند.
 
وی با بیان این‌که همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی مصوب هستند، گفت: اگر طرح هادی مصوب نبود در هر روستایی که قرار بود کاری انجام شود، خلاء نبود نقشه، احساس می‌شد، اما امروز این خلاء در روستا‌ها وجود ندارد.
 
نیکزاد افزود: افق طرح هادی ۱۰ ساله است؛ به عبارت دیگر باید هر ۱۰ سال طرح هادی را بازنگری کنیم. در این رابطه باید سالانه طرح هادی ۴۰۰۰ روستا بازنگری شود که سال گذشته بازنگری طرح هادی ۴۳۰۰ روستا در دستور قرار گرفت.
 
وی با یادآوری این‌که در سال ۸۴ فقط ۷ درصد خانه‌های روستایی در کشور نوسازی و مقاوم سازی شد، گفت: این در حالی است که پارسال این رقم به حدود ۵۰ درصد رسید.
 
نیکزاد افزود: اگر نوسازی مسکن روستایی نبود درحال حاضر با زلزله‌های ۵ یا ۶ ریشتری، آمار خسارت‌ها بسیار بالا بود.
 
رئیس بنیاد مسکن گفت: سال گذشته پرداخت تسهیلات بازسازی ابتدا با ۱۸ درصد ابلاغ شد که بعد از نهیب رئیس‌جمهور، بانک مرکزی و سازمان برنامه، سود آن را به ۵ درصد کاهش دادند.
 
وی اضافه کرد: هم اکنون بنیاد مسکن در ۱۴ نقطه کشور، ستاد بازسازی دارد که ۸ نقطه آن در مناطق زلزله زده، و ۶ نقطه دیگر در مناطق سیل‌زده، مستقرند.
 
نیکزاد درباره حساب ۱۰۰ امام نیز گفت: دولت در بودجه‌های سنواتی، مبالغی را برای کمک به حساب ۱۰۰ امام در نظر می‌گرفت، گفت: امسال بودجه حساب ۱۰۰ امام صفر شده که خواستار همراهی سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی هستیم.
 
وی با اشاره به این که پارسال این رقم ۹۵ میلیارد تومان بود افزود: امیدواریم در چند روز آینده، کمک به حساب ۱۰۰ امام (ره) دوباره در دولت و مجلس انقلابی احیا شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار