کد خبر: ۲۰۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
مسئول کار گروه بهداشت و سلامت مجمع بسیجیان بیرجند:
بیرجند- مسئول کارگروه بهداشت و سلامت مجمع بسیجیان شهرستان بیرجند از افزایش سطح استرس و بیماری‌های روحی و روانی که نتیجه کم تحرکی است، خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم نواب زاده ظهر پنج شنبه در مجمع بسیجیان شهرستان بیرجند اظهار کرد: ۴۴ درصد بیماری‌های قلبی و عروقی در ۴۰ سال اخیر از سن ۶۰ سالگی به ۳۰ سالگی رسیده است و کم تحرکی عامل افزایش سطح استرس و بیماری‌های روحی و روانی است.

وی اضافه کرد: بر اساس نظریات کارشناسان در ۱۰ سال آینده از هر ۱۰ نفر یک نفر مبتلا به سرطان خواهد شد و افزایش بیماری‌های مفصلی، استخوانی و دیسک نتیجه کم تحرکی و کمبود ویتامین در بدن افراد است.

نواب زاده با بیان این که پوسیدگی‌های دندان در چند سال اخیر افزایش یافته است، تصریح کرد: این در حالی است که ایران در گذشته مهد علم و دانش بوده است و در آن زمان اثری از پزشکی در اروپا وجود نداشت.

وی با اشاره به این که اسلام راهکارهای جامعی در این خصوص ارائه کرده است، گفت: حل این مشکلات نیاز به کار جهادی دارد و در این ارتباط باید از همه ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند استفاده شود تا با تدوین برنامه‌هایی و اجرای اردوهای جهادی زمینه اجرای این کار فراهم شود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های دندانپزشکی برای ارائه خدمت در روستاها ادامه داد: برای حفظ سلامتی باید توجه ویژه‌ای بر استفاده از غذاهای بومی داشته باشیم و آموزش و پرورش، بانک‌ها و صندوق‌های مالی باید ملزم به انجام وظایف خود در این زمینه شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار