کد خبر: ۲۰۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۱
رئیس حوزه هنری لرستان:
دورود- رئیس حوزه هنری لرستان گفت: هدف ما پرچم‌داری هنری اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و ترویج مبانی هنر انقلابی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سامان سپهوند روز جمعه در آئین بزرگداشت استاد «ایرج رک رک» که به همت واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری لرستان در دورود برگزار شد؛ با اشاره به فعالیت‌های این حوزه در طی سال‌ها فعالیت این نهاد افزود: محور و رسالت اصلی فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه تبیین هنر انقلابی و حمایت از هنرمندان متعهد است.

سپهوند با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهید «مرتضی آوینی» تصریح کرد: تلاش ما در مجموعه حوزه هنری توجه به رسالت و اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در قالب فعالیت‌های هنری است.

ارائه الگوهای ناب اسلامی نیاز امروز جامعه است

رئیس حوزه هنری لرستان اظهار داشت: ارائه الگوهای ناب اسلامی در توسعه و تعمیق ارزش‌های فرهنگی نیاز امروز جامعه است که از وظایف اصلی و رسالت‌های حوزه هنری به شمار می‌آید.

هدف حوزه هنری پرچم‌داری هنری اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی است

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه هنری در راستای هفته هنر انقلاب اسلامی افزود: طی هفته جاری این حوزه فعالیت‌های مختلفی را در عرصه‌های مختلف با محوریت تبیین هنر انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی و هنر فاخر در سطح استان برگزار کرده است.

سپهوند با بیان اینکه هدف حوزه هنری فراهم ساختن بستر مناسب در راستای رشد و شکوفایی استعدادها و انجام فعالیت‌های فرهنگی مبتنی بر معرفت اسلامی و متعهد به ارزش‌های انقلاب است، یادآور شد: حوزه هنری در تمامی برنامه‌های خود در راستای منویات رهبری و ترویج فرهنگ و هنر دینی اهتمام ویژه داشته است.

ضرورت تکریم هنرمندان به ویژه پیشکسوتان عرصه هنری

رئیس حوزه هنری لرستان در ادامه به ضرورت تکریم هنرمندان به ویژه پیشکسوتان عرصه‌های مختلف هنری تاکید کرد.

سپهوند با اشاره به سال‌ها تلاش استاد «ایرج رکرک» در حوزه شعر انقلاب؛ از ایشان به عنوان سرمایه فرهنگی استان یاد و بر لزوم توجه به این پیشکسوتان تاکید کرد.

هدف حوزه هنری پرچم‌داری هنری اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی است

در ادامه شاعران شرکت کننده در آئین بزرگداشت استاد ایرج رک رک اشعاری را در قالب موضوعات انقلابی قرائت کردند.

همچنین در این آئین از استاد رک رک شاعر پیشکسوت شهرستان دورود به پاس سال‌ها تلاش‌های وی در عرصه هنر متعهد، خلق آثار وزین دینی و انقلابی، پرورش نسلی از شاعران جوان و همچنین اعتلای فرهنگ و هنر انقلابی تجلیل شد.

این مراسم با حضور جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی و ادبی در کانون امام علی (ع) شهرستان دورود برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار